milicicak -> RE: Autizam kod dece (11.9.2014 9:18:41)
|
IZVORNA PORUKA: big mum Ne znam kako je dijete sa takvim poremećajem moglo da bude upisano u redovnu nastavu. Šta vi mislite o tome[sm=smiley13.gif] Ja o ovome bas imam podeljeno misljenje, u stvari mislim da sve treba resavati od slucaja do slucaja. Inkluzija je dobar koncept ako ima realne osnove da se izvede. Imala sam iskustvo sa dve razlicite skole i dvoje dece sa smetnjama u razvoju. Jedno je pozitivno: dete je bilo u stanju da bez ometanja drugova preti nastavu, moglo je uz podsticaj i specijalne zadatke da zadovolji minimum znanja za prelaznu ocenu, ali mislim da bi u nastavnom smislu napredovala mnogo vise da je isla u specijalno odeljenje. Druga stvar je sto joj je iskustvo skolovanja sa drugom decom neverovatno pomoglo da se socijalizuje i uklopi u drustvo pa mislim da je u ovom slucaju inkluzija bila pun pogodak. Naravno da dosta zavisi od roditelja, oni su bili aktivni u radu sa skolskim psihologom, nastavnicima, razrednim staresinom ali i samim detetom. Uvek su se interesovali za njene rezultate, dolazili ako im nesto nije bilo jasno, pomagali joj da resi zadatke, nikad napadno i nadobudno, bas su se trudili da imaju korektan odnos sa svima. Drugo je negativno, dete je konstantno ometalo nastavu, narocito na poslednjim casovima, nije pokazivalo zelju ni da uz poseban podsticaj ucestvuje u radu na casu, ali nije ni pokazivalo zelju da se druzi sa drugovima iz odeljenja, tako da mislim da je ovde inkluzija zakazala. Naravno, opet ima dosta i do roditelja, mislim da su u ovom slucaju roditelji dosta smetnji napravili psihologu i nastavnicima zbog odbijanja da prihvate da dete ima realnan problem koji moze da se prevazidje uz dosta zajednickog rada i truda. Opet, ponavljam, inkluzija je dobar koncept ali njena uspesnost zavisi od slucaja do slucaja i zaista je neophodno da strucan tim proceni dete pre nego sto dete krene u taj proces. Branki, Boza je super [sm=bravo.gif]
|
|
|
|