Peace* -> RE: Peti razred (8.11.2017 8:44:05)
|
IZVORNA PORUKA: milicicak peti razred je deci tezak jer moraju dosta da se prilagodjavaju. Kod uciteljice brzo nauce koji nivo znanja im je potreban za koju ocenu i to je malte ne isto za sve predmete. U petom za svaki predmet imaju drugog nastavnika a svi oni imaju razlicite sisteme vrednovanja znanja i postignuca. Kad se na to priviknu bude manje vise ok. Generalno, pametna su deca, skapiraju posle par odgovaranja sta ko trazi, kako voli da mu gradivo bude prezentovano pa se prilagode i tako uce. Prvo tromesecje uglavnom tome i sluzi, da nastavnici `osete` decu i da deca `osete` nastavnike. Ako se dete na nastavnicki sistem ne prilagodi do kraja prvog tromesecja onda je dobro porazgovarati i sa detetom da se vidi sta tu ne stima ali i sa nastavnikom. I Peace, veruj mi, nastavnici vrlo dobro znaju koji roditelji dolaze i interesuju se za svoju decu. Drago mi je ako pamte. Nisam sigurna kako to uspeju, ali ni neću da zalazim u detalje. [sm=smiley36.gif] Odgovarao Luka istoriju prekjuče prvi put i dobio 5. Izvlači zaključak sinoć za večerom: Ako znaš dobro lekciju, i tečno pričaš početak, onda te nastavnica prekine, tako da na kraju lekcije ne moraš da znaš da pričaš nego samo kao odgovore na pitanja. [sm=jezicek.gif] Rekoh: Sve do jednom kada se bude nastavnica zamislila i bude te pustila da pričaš lekciju do kraja. IZVORNA PORUKA: milicicak A sto se privatnih casova tice... svako od nas ima odredjen nacin kako shvata ali i objasnjava odredjene stvari i treba umeti petaku objasniti odredjene pojmove na njemu razumljiv nacin (ja npr. nikad sestri nisam mogla da objasnim hemiju, kao da smo na dva razlicita jezika pricale). Privatni casovi su dobri u tim mladjim uzrastima samo za to, da strucno lice objasni detetu pojam ali samo onda kada dete vec zna gde mu skripi i sta mu ne ide, tj kad ne zna da resi zadatak koje je dobilo za domaci. Privatni casovi ne bi trebalo da sluze za vezbanje pod nazorom, nego za objasnjavanje onoga sto se ne razume... Luka se sa mnom raspravlja kada krenem da mu pomognem oko mate. "Zašto je to opružen ugao i zašto ima 180 stepeni?" - nemam pojma, gari, neko je nekada davno tako rekao, i ceo svet to tako uči. A te rasprave nema sa nastavnicom. 1x nedeljno, da bih imala mir u kući a on da ima koga da pita i dobije odgovor koji će biti na njegovom nivou znanja? Odlično! Prodato! [sm=bravo.gif] Po meni nije dugo prvo polugodise na prilagodjavanje jer iskreno tromesecje je vec u oktobru, sta je to vremenski??? Jako malo. Brzo se prelazi, nastavnici ne tignu ni da ispitaju decu, dele kontrolne, deca pogubljena. Ja znam da si ti iz prosvete i da se bolje razumeš od mene, pa me nemoj shvatiti krivo molim te, ali kod nas su svi imali bar jednu ili dve ocene do kraja tromesečja iz svakog predmeta. Ako mi dete završi polugodište sa 1 ili 2 iz biologije jer se prilagođavalo, ugasili smo drugo polugodište, i može samo da zamrzi i mene i školu u drugom polugodištu dok popravi celo prvo. Tako da... Peace dovoljno je da sednes procesljas dete, vidis da li se potrudio da zna sve osnovne pojmove, a onda utvrdis sta je problem. Ja sela, pročešljala dete (nije da sam lenja i ležala na trosedu pred TV), sve znao što sam mu zadala, i dobio 3. Biće da prosto svako treba da se bavi svojom strukom, pa onda bude u redu - valjda... nadam se... videćemo...
|
|
|
|