choopa choops -> RE: Matematika u osnovnoj školi (25.12.2014 14:03:22)
|
IZVORNA PORUKA: Peace* Ne znam dal me razumete. Ja sam više za to da nabifla napamet, a posle će svakako da barata promenom mesta činilaca. Ja recimo nemam pojmam pojma koliko je 7x4, i u mojoj glavi je to automatski 4x7, ali ja imam 33 godine, i već duuugo množim. Nisam sigurna da tako mali mogu tako da ramišljaju i da opušteno nakon izvođenja komutativnosti mogu da se vrate na prethodni br, koji su krenuli da deklamuju kad je učiteljica rekla "Da čujem tablicu sa 6". I ja sam za to što se tiče tablice, ali moraju da znaju logiku kako se do toga dolazi... Eto ovaj primjer za zamjenu činilaca. Baš taj dan kad su radili razlaganje dvocifrenih brojeva pa sabiranje, vidim ja ona zapne na banalnosti tipa 3+8...I ja joj kažem to ti jeisto kao 8+3, i ona krene tako svaki zadatak i za čas posla više nije imala problem. Ma kako god da nauče, dobro je dok god shvataju o čemu se radi, a vježbom će naučiti napamet... Ili recimo još jedan primjer nevezan za ovo, koji ja zovem trgovački, koji sam vidjela od MMa i po kome i ja sad računam. Npr 6x75, on računa kao 3x150=450. A moja sestra kaže da je njoj i dalje lkše da to izračuna kao 7x5=30 6x70=420 i da sabere. Svi smo različiti i različito poimamo u glavi...
|
|
|
|