cookie-img

Stranica koristi kolačiće

U cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, analize online upotrebe, sistema oglašavanja i funkcionalnosti. Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe.

writing-img

RE: IQ dece

  
clock-img

09.07.2011, 18:55

clock-img

Anoniman

Evaluaciju 99% dece ne dostigne u osmogodinjem skolovanju, pa cak ni u srednjoj skoli..
Mrzim te Vukouser posted image ...Ovo sam imala nekad na ispitu...udavio me prof s tim...

clock-img

09.07.2011, 20:01

clock-img

Verus

pencil-img

11942

Eh Diddy ja bi da moje dete ide u tvoje zabavisteuser posted image mada, ovde zaista rade sa njima.  Helena je dolazila kuci starosti 9 meseci sa crtezima.  Rade naravno bojama, rukama, prstima, cak stopalima.  Svidja mi se to veoma.  Mislim da kod nas ima puno pametne dece, ali ne umeju to da primene.  Mama moje drugarice radi za Kreativni centar, izmedju ostalog, i bila je deo tima profesora tog testiranja koje profesor spominje.  Nasa deca su rangirana gore od Americke dece i dece iz Kanade, i mnogih drugih zemalja.  Npr. puno dece nije umelo da odgovori na pitanje "koja reka tece ispod Savskog mosta".  Iako, znaju i sta je most i sta je reka Sava-ma ima puno ovakvih primera, drugarica mi je tada emailovala ista i odgovore dece: bila sam sokirana.  A nisu oni krivi...

clock-img

09.07.2011, 20:09

clock-img

vukosava

pencil-img

4484


IZVORNA PORUKA: verolino

Evaluaciju 99% dece ne dostigne u osmogodinjem skolovanju, pa cak ni u srednjoj skoli..
Mrzim te Vukouser posted image ...Ovo sam imala nekad na ispitu...udavio me prof s tim...



Ne dostignu mnogi to ni na faxu kad profe traze da nabiflas knjigu od korice do korice...

clock-img

09.07.2011, 20:21

clock-img

Didy

pencil-img

7274

Ovaj Mensin program ni nije zasnovan ni na kakvom biflanju, već se trude da na taj način načine kod dece što veći broj sinapsi u mozgu u ranom uzrastu, što daje odmah detetu veću šansu da lakše i brže samo donosi zaključke i da uspe jednog dana da dostigne nivo evaluacije. Smatram da je ovo veliki korak u našem obrazovnom sistemu i da ne može preko noći da se stvari preokrenu, zato sam iznela samo pozitivne reakcije na ono što oni rade.
I ovo što vaspitači rade sa decom u vrtiću nije nikakvo biflanje, već razvijanje raznih veština kroz aktivnosti koje su deci zabavne. Njima je to igra, po meni vrlo kreativna igra.
Ja nisam neko ko će svoje dete da forsira (bar se nadam da neću to nesvesno postati jednog dana), ali mislim da ako mu ti daš dobar primer i dobru odskočnu dasku da će ono moći vrlo daleko da skoči. Pri tom ne mislim da je merilo uspeha završene visoke škole, već omogućiti detetu da jednog dana bude ispunjen i svestran čovek, svestan sebe i svojih mogućnosti (i mentalnih i fizičkih), sposoban da sam donosi odluke, zaključke, da upravlja sopstvenim životom i da uživa u svemu što radi. A što mu napraviš raznovrsnije okruženje u detinjstvu, to će ono imati odmah tu neku širinu puteva u svojoj glavi koji će se dalje samo granati.

_____________________________

Na pučini je mir... I mir će nas udaviti...

clock-img

09.07.2011, 20:48

clock-img

Verus

pencil-img

11942

didyuser posted image

clock-img

09.07.2011, 20:50

clock-img

Anoniman

IZVORNA PORUKA: vukosava


IZVORNA PORUKA: verolino

Evaluaciju 99% dece ne dostigne u osmogodinjem skolovanju, pa cak ni u srednjoj skoli..
Mrzim te Vukouser posted image ...Ovo sam imala nekad na ispitu...udavio me prof s tim...



Ne dostignu mnogi to ni na faxu kad profe traze da nabiflas knjigu od korice do korice...


Tacnouser posted image
nadarena deca dostignu sintezu. To je npr. kada je dete sposobno da uz poznavanje elemenata stiha i izbor stila sklepa pesmicu koja ima znacenje i lepotu rime.
Ja sad to iz moje struke, ali to vazi za svaku.
Mislim da je po pitanju matematike to sposobnost deteta da sastavi zadatak iz procentnog racuna npr.

clock-img

09.07.2011, 22:55

clock-img

AndreaK

pencil-img

1324

Didy mislim da je tvoje misljenje u ovom slucaju najmerodavnije, kao pedagoga, kao majke zadovoljnog decaka...bar je neko shvatio sustinu price.

Moram da napisem kad se vec spominje Amerika, jos uvek sam u neverici, samo 3 meseca porodjiljskog?! zalosno... toliko o velikom dobrom sistemu. Vuko, svima je ovde jasno da u Srbiji treba poraditi ne samo na obrazovanju već na celokupnom sistemu...a o Americi da ne govorim jer to nije tema sada.

Govorili smo o savetima koje je jedan, ponovicu,strucnjak (a vi ga nazovite kako zelite) dao svim roditeljima, buducim roditeljima i s´druge strane misljenja nas samih, majki, sto iz sopstvenih sto iz tudjih iskustava.

Sta god da se ovde kaze, sa naucnog aspekta ili ne, ne moze me niko uveriti da je bolje za dete da bude odvojeno od majke prvih godinu dana, da majka ne treba posvetiti, pa zasto ne i edukovati svoje dete nekim osnovnim stvarima ukoliko to moze...pritom ne mislim na forsiranje bilo cega, vec savetovanje i ucenje kroz igru...zasto cekati strucnjake? Sta raditi do tada?
Deca su prepustena sebi, televiziji, kompjuterima... i to ako stignu na red od roditelja user posted image



< Poruku je uredio AndreaK -- 9.7.2011 22:57:10 >

clock-img

09.07.2011, 23:39

clock-img

vukosava

pencil-img

4484


IZVORNA PORUKA: Didy
da jednog dana bude ispunjen i svestran čovek, svestan sebe i svojih mogućnosti (i mentalnih i fizičkih), sposoban da sam donosi odluke, zaključke, da upravlja sopstvenim životom i da uživa u svemu što radi. A što mu napraviš raznovrsnije okruženje u detinjstvu, to će ono imati odmah tu neku širinu puteva u svojoj glavi koji će se dalje samo granati.



To se po meni zove vaspitanje a ne IQ.

clock-img

09.07.2011, 23:41

clock-img

vukosava

pencil-img

4484


IZVORNA PORUKA: AndreaK


Sta god da se ovde kaze, sa naucnog aspekta ili ne, ne moze me niko uveriti da je bolje za dete da bude odvojeno od majke prvih godinu dana, da majka ne treba posvetiti, pa zasto ne i edukovati svoje dete nekim osnovnim stvarima ukoliko to moze...pritom ne mislim na forsiranje bilo cega, vec savetovanje i ucenje kroz igru...zasto cekati strucnjake? Sta raditi do tada?
Deca su prepustena sebi, televiziji, kompjuterima... i to ako stignu na red od roditelja user posted image



Andrea, moje dete je sa tatom tih 8 h koliko ja nisam kuci. Tata moze sve isto sto i mama osim da dete podoji. Al moze da pruzi flasicu sa ispumpanim mlekom. Edukuju i tate bez problema.

clock-img

09.07.2011, 23:49

clock-img

vukosava

pencil-img

4484

Ja bildovanje IQ-a shvatam kao teranje deteta da savladava stvari ranije od svojih vrsnjaka. Mozda se ne razumemo, na sta vi mislite?

Naravno da ce zapostavljena deca da verovatno imaju nizi IQ a vise forsirana deca visi ako se pogodi sta da se forsira...

clock-img

09.07.2011, 23:50

clock-img

Anoniman

Nemaju Vuko...Na IQ se ne moze uticati, bar ne znatno. Bilduje se znanje i iskustvo, a IQ ti je sirova sposobnost, da se tako izrazim.

clock-img

09.07.2011, 23:52

clock-img

Didy

pencil-img

7274


IZVORNA PORUKA: vukosava


IZVORNA PORUKA: Didy
da jednog dana bude ispunjen i svestran čovek, svestan sebe i svojih mogućnosti (i mentalnih i fizičkih), sposoban da sam donosi odluke, zaključke, da upravlja sopstvenim životom i da uživa u svemu što radi. A što mu napraviš raznovrsnije okruženje u detinjstvu, to će ono imati odmah tu neku širinu puteva u svojoj glavi koji će se dalje samo granati.



To se po meni zove vaspitanje a ne IQ.



Vukosava, moraš priznati da deca sa većim IQ imaju veće šanse da postanu kompletni ljudi jednog dana. Zašto im onda ne omogućiti takvu atmosferu i podsticaj od roditelja? Nažalost, glavna dadilja u današnje vreme je televizija i crtaći. Kakav podsticaj dobijaju ta deca? I moji roditelji su sa mnom dosta radili. Pretežno dok sam bila mala. Radili, u smislu da su mnogo pričali sa mnom, pričali mi priče, čitali bajke. I onda sam ja počela svom bratu da kradem bukvar iz torbe kad je krenuo u 1. razred i da precrtavam slova. Naučila sam sa 4 godine ćirilicu, sa 5 latinicu, mama se samo jednom iznenadila. Radila je po ceo dan, nije imala vremena da bdi nad nama, ali to što je bila kod kuće, nije bila kod komšinice na kafi, već sa nama u nekim zanimljivim aktivnostima. Verujem da je to najviše uticalo na mene i na moj životni put, na moja razmišljanja. To nije vaspitanje, to je stimulacija (kod nje možda i nesvesna). O tome priča Ranko Rajović, ni o čemu drugom. Stvoriti detetu stimulativno okruženje.


_____________________________

Na pučini je mir... I mir će nas udaviti...

clock-img

09.07.2011, 23:55

clock-img

vukosava

pencil-img

4484


IZVORNA PORUKA: verolino

Nemaju Vuko...Na IQ se ne moze uticati, bar ne znatno. Bilduje se znanje i iskustvo, a IQ ti je sirova sposobnost, da se tako izrazim.



I ja to tako kontam. Al tema je IQ dece a ne razvijanje sposobnosti deteta. Kako meriti IQ deci dok ne znaju da citaju i drze olovku? Nisam pedagog stvarno nemam pojma.


IZVORNA PORUKA: Didy
Pri tom ne mislim da je merilo uspeha završene visoke škole,



Ako dete npr. nece ici na "visoke skole" sto ga smarati uopste sa tim skolskim stvarima. Nek lepo izgura osnovnu i srednju i nek se ona meni lepo uda i izradja decu. Onda treba paznju pre fokusirati da mi cerka bude dobra majka, dobra kuvarica i dobra domacica?

Ili mozda ako zavrsi vise skole, mozda joj ipak bude dobro da ima neku svoju samostalnost u zivotu?

clock-img

09.07.2011, 23:56

clock-img

Anoniman

user posted image ne znam... Ja sam ovu temu doživela iz nekog ličnog ugla pošto sam slušala dotičnog gospodina u jednoj emisiji
Nekako je osnova celog izlaganja bila da se deca u svom razvoju ne sputavaju, nego podržavaju, ali ja nisam imala utisak da se potencira forsiranje dece radi prevremenog sazrevanja-što ti kažeš "bildovanja"

I da-verovatno je poenta priče da se sputavanjem dece i kočenjem njihovog prirodnog razvoja utiče i na razvoj njihovog intelekta... Zato sve one priče o skakanju, penjanju, pisanju, vrtenju i sl.

Ali ja čitam svom sinu zato što mi on trpa knjige u krilo i pokazuje mi na stranice da mu pričam... Ne smatram da treba da ignorišem tu razonodu samo zato što eto on ne zna da čita, pa kad nauči neka čita sam user posted image A kad će sam naučiti da čita? Pa do sedme godine najkasnije user posted image

< Poruku je uredio n i n a -- 10.7.2011 0:00:00 >

clock-img

09.07.2011, 23:57

clock-img

Didy

pencil-img

7274


IZVORNA PORUKA: verolino

Nemaju Vuko...Na IQ se ne moze uticati, bar ne znatno. Bilduje se znanje i iskustvo, a IQ ti je sirova sposobnost, da se tako izrazim.



Ne znam šta ste izvukli iz ovog kratkog teksta s prve strane, ali ja sam na celom seminaru stekla mnogo širu sliku. Kao prvo, Ranko Rajović priča baš o tome da se na IQ (stvaranje sinapsi u mozgu) može uticati stimulativnim okruženjem. Znači ne rađaš se s tim, već nadograđuješ.
Kao drugo, on ne navodi nikakvo forsiranje i biflanje. Ja pričam o tome šta podrazumeva stimulacija o kojoj on priča, a ne ono što je po vama (ili po meni) stimulacija.


_____________________________

Na pučini je mir... I mir će nas udaviti...

clock-img

09.07.2011, 23:58

clock-img

Anoniman

IZVORNA PORUKA: vukosava


IZVORNA PORUKA: verolino

Nemaju Vuko...Na IQ se ne moze uticati, bar ne znatno. Bilduje se znanje i iskustvo, a IQ ti je sirova sposobnost, da se tako izrazim.



I ja to tako kontam. Al tema je IQ dece a ne razvijanje sposobnosti deteta. Kako meriti IQ deci dok ne znaju da citaju i drze olovku? Nisam pedagog stvarno nemam pojma.


Pa to je jako tesko...Mada, ja sam citala o nekim Pijazeovim eksperimentima sa casama sa vodom, stapicima sibica i sl. Obnovicu gradivo pa cu da vam dojavim.
Vec sam rekla da ako se kod deteta pre pete godine uoci sposobnost konzervacije, to je jako dobar indikator visokog IQ.

clock-img

09.07.2011, 23:59

clock-img

vukosava

pencil-img

4484


IZVORNA PORUKA: Didy
Radili, u smislu da su mnogo pričali sa mnom, pričali mi priče, čitali bajke. I onda sam ja počela svom bratu da kradem bukvar iz torbe kad je krenuo u 1. razred i da precrtavam slova. Naučila sam sa 4 godine ćirilicu, sa 5 latinicu, mama se samo jednom iznenadila. Radila je po ceo dan, nije imala vremena da bdi nad nama, ali to što je bila kod kuće, nije bila kod komšinice na kafi, već sa nama u nekim zanimljivim aktivnostima. Verujem da je to najviše uticalo na mene i na moj životni put, na moja razmišljanja. To nije vaspitanje, to je stimulacija (kod nje možda i nesvesna). O tome priča Ranko Rajović, ni o čemu drugom. Stvoriti detetu stimulativno okruženje.



Ja sam prosvetni radnik meni je razlika u terminologiji "radili" odmah zamisljam neku paciju skolu, To da pricas sa detetom, pricas mu price i citas bajke ja ne racunam u "rad" ili "posao". Meni je to nesto sto se podrazumeva u regularne roditeljske aktivnosti. Naravno da su sve to i moji roditelji radili sa mnom. Al mi se nisu mesali u skolske aktivnosti.

clock-img

10.07.2011, 00:02

clock-img

Didy

pencil-img

7274


IZVORNA PORUKA: vukosava


IZVORNA PORUKA: Didy
Radili, u smislu da su mnogo pričali sa mnom, pričali mi priče, čitali bajke. I onda sam ja počela svom bratu da kradem bukvar iz torbe kad je krenuo u 1. razred i da precrtavam slova. Naučila sam sa 4 godine ćirilicu, sa 5 latinicu, mama se samo jednom iznenadila. Radila je po ceo dan, nije imala vremena da bdi nad nama, ali to što je bila kod kuće, nije bila kod komšinice na kafi, već sa nama u nekim zanimljivim aktivnostima. Verujem da je to najviše uticalo na mene i na moj životni put, na moja razmišljanja. To nije vaspitanje, to je stimulacija (kod nje možda i nesvesna). O tome priča Ranko Rajović, ni o čemu drugom. Stvoriti detetu stimulativno okruženje.



Ja sam prosvetni radnik meni je razlika u terminologiji "radili" odmah zamisljam neku paciju skolu, To da pricas sa detetom, pricas mu price i citas bajke ja ne racunam u "rad" ili "posao". Meni je to nesto sto se podrazumeva u regularne roditeljske aktivnosti. Naravno da su sve to i moji roditelji radili sa mnom. Al mi se nisu mesali u skolske aktivnosti.



Vukosava, navodim to kao suprotnost onome što ima vrlo veliki broj roditelja koji apsolutno ništa ne rade sa svojom decom, bace ih pred TV ili ih šutnu na ulicu. Ne znam kako ti, ali ja posvuda viđam tako odgajanu decu i čini mi se da ih je sve više. U poređenju s tim, ovo je mukotrpan rad.


_____________________________

Na pučini je mir... I mir će nas udaviti...

clock-img

10.07.2011, 00:02

clock-img

vukosava

pencil-img

4484

Totalno se ne razumemo. Ja ne mislim da deci ne treba citati i da sa njima ne treba pricati. To su apsolutno normalne roditeljske aktivnosti. Al npr. forsirati ih da sto pre nauce da broje, mnoze i slicno ili da pisu pre nego sto su savladali druge neke stvari koje su trebali, to mi nije ok.

A kad pominjem biflanje, obrazovni sistem u Srbiji se u jakoj meri oslanja na biflanje, bubanje, pustu reprodukciju naucenog gradiva. Takvi su nam svi nivoi skolstva. To prolazi u skoli, kad se ima dobro pamcenje. Primena, to nikom ne treba. Gledala sam generacije nezadovoljnih studenata koji nemaju samopouzdanja da ista znaju na petoj godini svog skolovanja...

clock-img

10.07.2011, 00:03

clock-img

Anoniman

IZVORNA PORUKA: Didy


IZVORNA PORUKA: verolino

Nemaju Vuko...Na IQ se ne moze uticati, bar ne znatno. Bilduje se znanje i iskustvo, a IQ ti je sirova sposobnost, da se tako izrazim.



Ne znam šta ste izvukli iz ovog kratkog teksta s prve strane, ali ja sam na celom seminaru stekla mnogo širu sliku. Kao prvo, Ranko Rajović priča baš o tome da se na IQ (stvaranje sinapsi u mozgu) može uticati stimulativnim okruženjem. Znači ne rađaš se s tim, već nadograđuješ.
Kao drugo, on ne navodi nikakvo forsiranje i biflanje. Ja pričam o tome šta podrazumeva stimulacija o kojoj on priča, a ne ono što je po vama (ili po meni) stimulacija.


To kaze on.
Drugi kazu drukchije. I to da se visoki IQ ispoljava bolje u stimulativnoj sredini, ali to ne mora uvek biti slucaj.
Ja licno smatram da se osoba rodi sa potencijalom i da se on vrlo malo moze razvijati, ali se da ispoljiti u punoj snazi, mnogo manje od toga ili ne uopste.
Npr. ko je stimulisao Mozarta da kreira sa 5 godina? Niko...Sam je to uradio, zato sto se rodio sa potencijalom.
Ali, ovo je vrlo, vrlo, skakljivo polje u razvojnoj psihologiji.
P.S. Bildovanje sam spomenula zargonskiuser posted image

clock-img

10.07.2011, 00:04

clock-img

Didy

pencil-img

7274


IZVORNA PORUKA: vukosava

A kad pominjem biflanje, obrazovni sistem u Srbiji se u jakoj meri oslanja na biflanje, bubanje, pustu reprodukciju naucenog gradiva. Takvi su nam svi nivoi skolstva. To prolazi u skoli, kad se ima dobro pamcenje. Primena, to nikom ne treba. Gledala sam generacije nezadovoljnih studenata koji nemaju samopouzdanja da ista znaju na petoj godini svog skolovanja...



Ja upravo o tome pričam - koačno se našao neko ko ima makar dobru volju da menja nešto po tom pitanju, a skočili na njega oni što se nisu nimalo upoznali s njegovim programom.


_____________________________

Na pučini je mir... I mir će nas udaviti...

clock-img

10.07.2011, 00:07

clock-img

vukosava

pencil-img

4484

Licno mislim da su najveci neprijatelji decijeg IQ-a kompjuteri, igrice i TV. Kad sam bila mala, bili smo napolju ceo dan, igrali se, skakali, padali itd. TV su gledali mama i tata, bilo samo 2 programa pa nam je bio jako dosadan. Danas verovatno je lakse pustiti dete da bleji u sarenilo na ekranu pa da obavljas druge aktivnosti. Ili mu uvalis igricu pa nek cuka i cuka. Verovatno je u pocetku fascinantno kako kapira da pomera mis i da klikce gde treba pa garant to fascinira roditelje na pocetku. Al mislim da je to medvedja usluga. Ti klinci kad stasaju nece nista vise znati da koriste prave stvari na racunaru, to retko moze da se savlada dobro bez obuke...

Mozda su bajke dobre za razvoj maste i moralnih vrednosti, sta je dobro a sta lose. Pevanje i pricanje za savladavanje jezika. Pesmice za ucenje svega i svacega. Igre za savladavanje motorike. Igranje sa ostalom decom za savladavanje socijalnih vestina.

Al za sam MENSA-in test, to je dovoljno provezbati prethodne testove kad tome vreme dodje i voala - dete ce imati veci IQ sto posto.

clock-img

10.07.2011, 00:09

clock-img

vukosava

pencil-img

4484

A ko je uopste taj Ranko Rajovic i koji uticaj ima na reformu skolstva u Srbiji? Jel ukljucen u pravljenje novih udzbenika? Cula sam da ce nesto da menjaju do 2012?

clock-img

10.07.2011, 00:13

clock-img

Anoniman

IZVORNA PORUKA: vukosava

Mozda su bajke dobre za razvoj maste i moralnih vrednosti, sta je dobro a sta lose. Pevanje i pricanje za savladavanje jezika. Pesmice za ucenje svega i svacega. Igre za savladavanje motorike. Igranje sa ostalom decom za savladavanje socijalnih vestina.


Odlicne su sve vrste knjiga.
Slikovnice vec mozete da im pokazujete od prvog rodjendana. Pa polako sve vise i vise. Deca, kao i odrasli ljudi imaju dve vrste recnika, aktivni i pasivni. Aktivni cine one reci koje izgovaraju, a pasivni one reci cije znacenje znaju, ali ih ne izgovaraju.
Jedna longitudinalna americka studija je pokazala da citanje slikovnica, uz dodatna objasnjenja, kod dvogodisnjaka, mnoooooogo razvija pasivni recnik koji prelazi u aktivni.
Takodje, danasnje mame cesto ucutkuju decu koja su puna pitanja. Nekad dete zna da zapitkuje do besvesti, ali trudite se da mu na svako pitanje odgovorite. To je jako bitno, jer se tako razvija govorna kultura, a moramo priznati da nam je 99% nacije mutavo i da ne zna da sastavi recenicu bez 10 postapalica ili hezitacionih pauza.

clock-img

10.07.2011, 00:16

clock-img

Anoniman

user posted image user posted image user posted image
mislim, ovaj, znači, dakle user posted image