Sto kaze Urbana nije topla voda, ali meni je pa neverovatno da se bas sa osnovnim stvarima tipa pracenje linije, obline, cik-cak isl ceka do polasaka u skolu. Ne znam na sta tacno roditelji prigovaraju, ovde su nam najcesce trazili kopije da vezbaju kod kuce kad vide da smo u skolici radili... I to je u pitanju uzrast od vec 2-3 god u Montessori skoli gde sam radila. Bas te jednostavnije vezbe i pravilno drzanje olovke smo ohrabrivali od prvog dana. Cim vidimo da je dete spremno i zainteresovano odmah 1 na 1 radimo sa njim, otvorimo licnu knjizicu za vezbu, vezbamo sve sto hoce da rade. Imala sam klince od 2-2 1/2god koji su znali skoro citavu azbuku, neke koji su brojali do 20 i vise, neke koji su crtali umetnicka dela, skroz razlicit skup mogucnosti i interesovanja. I nije mi to bilo cudno jer sam i sa cerkom isto to prosla, zato sam se u toj skoli i nasla.
Recimo moje dete je literarnim i numerickim znanjem jako rano bila potkovana, a rukopis joj je bio slabija strana sve do 4+ god. Sve ok, vezba i to, linije svih oblika, bila je zainteresovana da radi, sama trazila i lepo zapocinjala slova i onda da ubrza ona krene da mrljavi, ne prati velicinu isl. I to nije retkost, puno njenih drugara je slicno. Ali ovakvi vezbice su zakon, kroz slike, ne prazna sveska pa ponavljaj isto 100 puta. Kopirali smo iz skole, nalazili na netu, kupovala sam radne sveske, ucila je od drugih i sad pise jako lepo. Bitno je deci pribliziti vezbu tako da u njoj uzivaju, da bude raznovrsna, vesela, primamljiva. I nikad nije rano, ni sa 2-3-4 ako dete pokazuje interesovanje. Tada kada pokaze interesovanje ono ce samo uciti bez muke, kada taj period prodje moracemo mi da ga ucimo, a tada je proces duzi, zahtevniji i nije jednako prirodan.
_____________________________
You give them life, they give you more to live for...