BEOGRAD 15. 06. 2010 TANJUG Milosavljević: Ikea će uloziti u Srbiji oko milijardu evra Ministar trgovine i usluga Slobodan Milosavljević izjavio je danas Tanjugu da je kompanija Ikea izabrala Srbiju za svoj regionalni centar i planira da u narednih pet godina izgradi pet šoping molova u našoj zemlji, u koje će investirati između 800 miliona i milijardu evra Švedska Ikea planira da do 2015. godine izgradi dva šoping mola u Beogradu, i po jedan u Kragujevcu, Nišu i Novom Sadu, precizirao je Milosavljević u intervjuu Tanjugu i preneo da je to ono što u ovom trenutku može da potvrdi, a na osnovu razgovora sa čelnim ljudima Ikee i švedskim ambasadorom u Beogradu.
Milosavljević je izrazio očekivanje da će sa švedskim gigantom u Srbiju doći bar jedna velika kompanija od poznatih svetskih lanaca hipermarketa i još desetak velikih trgovačkih brendova, koji nisu prisutni na tržištu Srbije, napominjući da će jedan od dva šoping mola Ikea u Beogradu imati sigurno više od 120.000 kvadratnih metara korisne površine.
"Ja sam siguran da će tako velika kompanija, lider svetskog biznisa, taj plan ispuniti", istakao je Milosavljević, napominjući da se sa Ikeom razgovara već više godina, pogotovo o njenom ulaganju u proizvodnju nameštaja i drvačko-prerađivačku industriju Srbije.
Vode se ozbiljni razgovori da Ikea kupuje proizvode u Srbiji za potrebe svojih šoping molova u drugim državama i da pomogne u podizanju konkurentnosti, kvantiteta i kvaliteta proizvodnje domaće industrije nameštaja i ukupne drvnoprerađivačke industrije.
"Po svakom od ovih pitanja ima progresa. Još uvek se dogovaramo i to je proces koji traje sa tako velikim liderima svetskog biznisa", kazao je Milosavljević.
Govorehi o planovima drugih trgovinskih lanaca, koji već posluju u Srbiji, Milosavljević je rekao da "Metro keš end keri" ove godine planira otvaranje dva nova objekta i isto toliko i francuski "Msje Brikolaž" i grčki "Veropulos", a domaći "Delta Maksi" podići će nekoliko objekata, uz već jedan koji je ove godine otvoren u Borči.
"Nikada dosta konkurencije i što je više borbe na tržištu, to je veće zadovoljstvo potrošača. To su niže cene, to je bolji kvalitet, to je veći asortiman", kazao je Milosavljević, napominjući da "nikada, ni u jednoj zemlji, nijedan ministar trgovine ne može da bude zadovoljan sa nivoom konkurencije, sa brojem učesnika na tržištu." Milosavljević je naglasio da sada situacija u Srbiji, u odnosu na stanje od pre nekoliko godina, mnogo bolja, jer je osetno veći izbor u ponudi roba i usluga na tržištu.
U odgovoru na pitanje kada bi treablo da se donese novi zakon o trgovini, Milosavljević je rekao da je taj zakonski predlog, koji je u rangu sistemskih zakona, već završen i najavio da će najverovatnije sledeće nedelje biti na dnevnom redu sednice Vlade Srbije, koja bi treablo da ga usvoji i prosledi Skupštini Srbije na razmatranje.
"Ja sam ubeđen da će i taj dodatak na ambijent za privređivanje i na legislativu u toj oblasti pomoći i privući nove investitore u Srbiju. Želim najveće evropske igrače u sektoru trgovine u našoj zemlji", istakao je resorni ministar.
On je dodao da se Vlada Srbije bori da obezbedi ravnomerniju regionalnu raspodeljenost trgovinskih kompanija na tržištu Srbije, da praktično potrošač i u Negotinu, u Zaječaru, Boru, Valjevu, Užicu, i u Koceljevi ima istu ili bar približnu mogućnost izbora.
"Upravo novi zakon i daje određena rešenja u tom pravcu. Ali ono što u ovom trenutku možda najviše nedostaje Srbiji, to je širina trgovačkih formata koji su prisutni u zemljama Evropske unije (EU), pa i u zemljama u okruženju", kazao je on.
Milosavljević je precizirao da u Srbiji još uvek nedostaju novi trgovački formati kao što su "uradi sam", "sve za kuću", "pribor i oprema za školu", specijalizovane prodavnice sportske opreme i diskonti.