cookie-img

Stranica koristi kolačiće

U cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, analize online upotrebe, sistema oglašavanja i funkcionalnosti. Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe.

writing-img

RE: Matematika u osnovnoj školi

  
clock-img

17.12.2014, 23:24

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896

IZVORNA PORUKA: veselica

MiLj sta predajes?
I mene nervira kada cujem to napamet ali cinjenica je da se neke stvari i u matematici uce napamet.Prvo pitanje moje A.kada im je uciteljica to zadala je bilo (upuceno meni) a kako to sad napamet kad si rekla da matematika mora sa razumevanjem?Jedva sam joj objasnila zasto napamet mada su oni dugo radili ovako: 2X2=2+2=4 i tako redom.Danas deca mnogo postupnije uce pola stvari koje moja A.uci ja nisam ni cula(mislim na metod) jer se danas dosta potencira na tome da deca sama shvate kako sta ide.


fiziku predajem ali sam vec dve godine mama i covek seljakuser posted image

cini ti se da mnogo postupnije rade pola stvariuser posted image , rade na drugaciji nacin npr deljenje broj 75 dele sa 5 tako sto napisu (50+25)/5= 50/5+25/5= 10+5=15 a mi smo jednostavno radili pet u sedam ide jednom, ostane dva spustim pet pet u dvadeset_ pet ide pet puta i to je to. Ovo sto oni rade je opet radi logickog razmisljanja al ajde da vidim njihovo logicko razmisljanje kako ce 625 da podele sa pet i koliko ce im vremena trebati???? 50+50+50+50....Besmislica. Ok pokazati logiku kako dvocifrene brojeve mozes lako napamet deliti ali bez potpisivanja nista. Verujte mi deca nemaju pojma deljenje pa cak i mnozenje npr dvocifrenog broja sa trocifrenim. to je njima spansko selo. O decimalnim brojevima u petom razredu necu ni da pricam. Verujem da 98% ucenika ne zna da deli decimalne brojeve.

Moram da dodam nesto. Ponekad deci ne treba objasnjavati do u nedogled vec im samo ponuditi laksu opciju. Prihvatljiviju. Mozda njima logicki nije jasno ovo pet u sedam ide jednom tralala ali je daleko lakse nego raditi sa tim "rogovima" kako ih oni zovu iako ti rogovi razvijaju deciju logiku. Neka to ostave za neke ekstra djake a vecinu treba NAUCITI. Problem sa novim metodama je upravo sto vecina ne nauci. Nazalost

< Poruku je uredio Misha i Ljisha -- 17.12.2014 23:32:23 >

clock-img

25.12.2014, 12:34

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

user posted image

Jel znate šta bismo trebali da radimo sa ovim? Učiteljica je podelila. Jel treba da popunimo? user posted image

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

25.12.2014, 13:13

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896

user posted image ne znam sta je htela uciteljica, pretpostavljam da treba da popunite ali znam tacno sta je htela da prikaze ovom tabelom. KOMUTATIVNOST. Tabela je savrseno simetricna u odnosu na dijagonalu, tako da sincic moze da je popuni bez pola mozga i bez razmisljanjauser posted image

Svidja mi se tabela naravno.

Znaci u odnosu na dijagonalu samo lepo prepisete brojeve imirna backauser posted image

clock-img

25.12.2014, 13:14

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Shvatila sam, idu isti brojevi vertikalno kao i vodoravno.

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

25.12.2014, 13:16

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

U isto vreme smo pisale
user posted image

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

25.12.2014, 13:17

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896


IZVORNA PORUKA: Peace*

Shvatila sam, idu isti brojevi vertikalno kao i vodoravno.


jadan tvoj sin ako ti njemu sve ovako komplikovano objasnjavasuser posted image

clock-img

25.12.2014, 13:19

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Ma neeee, ja lepo obojim, i kažem, vidiš, ovo je isto k'o ovo. user posted image Zašto? Zato što tako treba. user posted image Šalim se, uglavnom sam shvati.

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

25.12.2014, 13:23

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896

samo ti njega pusti da on sam shvati, to je najbolje. Ovde mozes uzeti i lenjir pa bukvalno mu pokazati sa lenjirom. NPr stavis lenjir po dijagonali na broj 20 i lepo se vidi da je to 4*5 ali taj lenjir prlazi i kroz dijagonalu drugog praznog kvadrata u koji treba da se upise koliko je 5*4 i tako redom lenjirom samo povlacite. Nadam se da si razumela sta sam htela da kazemuser posted image

clock-img

25.12.2014, 13:32

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Kad budem imala lenjir, verovatno ću shvatiti. user posted image

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

25.12.2014, 13:36

clock-img

choopa choops

pencil-img

9258


IZVORNA PORUKA: Misha i Ljisha

jadan tvoj sin ako ti njemu sve ovako komplikovano objasnjavasuser posted image



Kad smo kod ovoga...Ja kad sam bila mala sestra mi je objašnjavala matematiku (bila je lučonoša i išla je na takmičenja iz iste, a kasnije je htjela da upiše i fakultet, ali je odustala) i nikako se nismo uklapale. On a jedno, ja drugo. Ja sam uvijek imala četiri iz mate. I uvijek me je kritikovala kako sam glupa user posted image Sad ima ćerku i sina, sin razbija matematiku, a ćerka jedva nešto natuca i to je naravno mojoj sestri bolna tačka user posted image Mala ubijena u pojam kako je to najgori predmet i bla, bla. Međutim dođe ona jedan dan kod mene slučajno poslije škole i odradimo domaći iz mat. i još nekoliko vježbica joj zadam i objasnim joj stvari koje joj nisu bole jasne na moj način. I ona ukapira. Iz prve. Nakon dva dana kontrolni, na kom je dobila 5 user posted image . Onda smo u stvari ukapirali da ne shvatamo svi matematiku na jedan način, nekome odgovara jedan, drugome drugi. I jednima i drugima onaj surprotan način se čini komplikovanim. Ja mislim da moja ćerka kapira isto kao moja sestra, pa ću ja nju slat kod sestre na časove, a ona neka šalje sestričinu kod mene user posted image

_____________________________

Debeli prsti+autocorrect=katastrofa. Izvinjavam se, mLogo se izvinjavam.

clock-img

25.12.2014, 13:36

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896


IZVORNA PORUKA: Peace*

Kad budem imala lenjir, verovatno ću shvatiti. user posted image


upravo to user posted image a vizuelno ce mu biti jasno. a to je vec veliki plus. I naravno da shvati npr kad nauci do pet da ima do 10 manje da se uci nego do 5user posted image . Znaci on je npr mnozenje sa 10 vec naucio ostalo mu samo 10 puta 10. Odnosno kad nauci do pet i krene da uci npr mnozenje sa 6 bitno je da on vec zna koliko je 6 puta1,2,3,4,5 a da treba da nauci tek od sest puta sest, i tako sto su brojevi veci on ustvari ima sve manje stvari da uciuser posted image hihihi ako si me sad opet shvatila (izes ga ziva rec je ziva rec tesko mi ovako preko kompa da objasnim)

clock-img

25.12.2014, 13:39

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896

choopa u potpunosti si u pravu. I jos nesto moram iskreno da dodam. Ljudi koji su se pomucili sa matematikom su neretko bolji "objasnjavaci"user posted image iste nego oni koji su bili izrazito nadareni

clock-img

25.12.2014, 13:41

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Jeste žene, ali ja i dalje mislim da cela tablica mora da se peva, a razumevanje da je to isto dođe posle, inače ako učiteljica propituje tablicu i on se zbuni, pa izvodi komutativnost pa ne zna da nastavi... to je brlja.

Npre krene redom

1x6=6
2x6=12
3x6=6x3=18
mmmmm gde sam stao? I onda nastavi tablicu sa 3... user posted image


Ne znam dal me razumete. Ja sam više za to da nabifla napamet, a posle će svakako da barata promenom mesta činilaca. Ja recimo nemam pojmam pojma koliko je 7x4, i u mojoj glavi je to automatski 4x7, ali ja imam 33 godine, i već duuugo množim. Nisam sigurna da tako mali mogu tako da ramišljaju i da opušteno nakon izvođenja komutativnosti mogu da se vrate na prethodni br, koji su krenuli da deklamuju kad je učiteljica rekla "Da čujem tablicu sa 6".

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

25.12.2014, 13:43

clock-img

Peace*

pencil-img

4881


IZVORNA PORUKA: Misha i Ljisha

I jos nesto moram iskreno da dodam. Ljudi koji su se pomucili sa matematikom su neretko bolji "objasnjavaci"user posted image iste nego oni koji su bili izrazito nadareni




Čekaj, čekaj, ti to hoćeš da kažeš da sam izrazito nadarena? user posted image

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

25.12.2014, 13:44

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896

ma neka on bre deklamuje sve po redu nego kad krene da uci kasnije mnozenje sa 6 da ne misli da treba da uci ponovo 6 puta 1 6 puta 2 i td vec da mu ukazes na to da je to vec NAUCIO. A kad deklamuje nego sta nego redom i ne ocekuje se od tako malog deteta toliki nivo svesnosti o naucenom (bar ja ne ocekujem). No buduci da ti je deran bistar ja bih to njemu predocila tokom ucenja cisto da vidi da mnoge stvari VEC ZNA!

clock-img

25.12.2014, 13:46

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Bojim se da ako mu predočim da neće hteti da bifla nego će da filozofira.
Videćemo.

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

25.12.2014, 13:46

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896


IZVORNA PORUKA: Peace*


IZVORNA PORUKA: Misha i Ljisha

I jos nesto moram iskreno da dodam. Ljudi koji su se pomucili sa matematikom su neretko bolji "objasnjavaci"user posted image iste nego oni koji su bili izrazito nadareni




Čekaj, čekaj, ti to hoćeš da kažeš da sam izrazito nadarena? user posted image


user posted image mozda si bila neotkriveni telanat hehehe... Napisala sam neretko user posted image pa sad ti se pronadji jesi li u retko ili u neretko hehehe

clock-img

25.12.2014, 13:47

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896


IZVORNA PORUKA: Peace*

Bojim se da ako mu predočim da neće hteti da bifla nego će da filozofira.
Videćemo.


user posted image hihih svidja mi se tvoj sincic, ja bih njega za djakauser posted image

clock-img

25.12.2014, 13:47

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Zlico! user posted image user posted image

A sinek je mustra! user posted image

< Poruku je uredio Peace* -- 25.12.2014 13:48:11 >


_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

25.12.2014, 14:03

clock-img

choopa choops

pencil-img

9258


IZVORNA PORUKA: Peace*

Ne znam dal me razumete. Ja sam više za to da nabifla napamet, a posle će svakako da barata promenom mesta činilaca. Ja recimo nemam pojmam pojma koliko je 7x4, i u mojoj glavi je to automatski 4x7, ali ja imam 33 godine, i već duuugo množim. Nisam sigurna da tako mali mogu tako da ramišljaju i da opušteno nakon izvođenja komutativnosti mogu da se vrate na prethodni br, koji su krenuli da deklamuju kad je učiteljica rekla "Da čujem tablicu sa 6".



I ja sam za to što se tiče tablice, ali moraju da znaju logiku kako se do toga dolazi... Eto ovaj primjer za zamjenu činilaca. Baš taj dan kad su radili razlaganje dvocifrenih brojeva pa sabiranje, vidim ja ona zapne na banalnosti tipa 3+8...I ja joj kažem to ti jeisto kao 8+3, i ona krene tako svaki zadatak i za čas posla više nije imala problem. Ma kako god da nauče, dobro je dok god shvataju o čemu se radi, a vježbom će naučiti napamet...
Ili recimo još jedan primjer nevezan za ovo, koji ja zovem trgovački, koji sam vidjela od MMa i po kome i ja sad računam. Npr 6x75, on računa kao 3x150=450. A moja sestra kaže da je njoj i dalje lkše da to izračuna kao 7x5=30 6x70=420 i da sabere. Svi smo različiti i različito poimamo u glavi...

_____________________________

Debeli prsti+autocorrect=katastrofa. Izvinjavam se, mLogo se izvinjavam.

clock-img

26.12.2014, 08:32

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Sinoć sam potrgala kupljenu tablicu mno\enja, i bila u fayonu "Ovo ne valja".

Naime, ja sam se kanda malko zbunila.

Moja logika je bila:

Tablica množenja sa 2:
1x2
2x2
3x2

a na kupljenim tablicama piše:
2x1
2x2
2x3

Kažem mužu 3x2=2+2+2, znači br 2 se pojavljuje 3 puta.
A on mi kaže, tablica sa 2 je da se neki broj pojavlje 2 puta.

Dakle, MOLIM VAS, recite mi šta je tablica množenja sa 2? Jel to da se neki broj pojavljuje 2x ili da se broj 2 pojavljuje nekoliko puta?

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

26.12.2014, 08:42

clock-img

Ivanka 75

pencil-img

18873

Komplikovano....
Meni je u glavi 2x3 jednako 6, kako gid ga okrenes to je 6, da li je na 2 decaka po 3 klikera ili obrnuto na 3 decaka po 2 uvek je 6, tako da ti je tacno i jedno i drugo.
Razlika je u tome da li su 2 ili 3 decaka pa zato za 2 decaka 2x3 a za 3 decaka 3x2.

clock-img

26.12.2014, 08:43

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Pa nije bitno posle, a kada te prozove učiteljica i kaže "Ivanka, da čujem tablicu množenja sa 2", šta kažeš?

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

26.12.2014, 09:01

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896

IZVORNA PORUKA: Peace*

Sinoć sam potrgala kupljenu tablicu mno\enja, i bila u fayonu "Ovo ne valja".

Naime, ja sam se kanda malko zbunila.

Moja logika je bila:

Tablica množenja sa 2:
1x2
2x2
3x2

a na kupljenim tablicama piše:
2x1
2x2
2x3

Kažem mužu 3x2=2+2+2, znači br 2 se pojavljuje 3 puta.
A on mi kaže, tablica sa 2 je da se neki broj pojavlje 2 puta.

Dakle, MOLIM VAS, recite mi šta je tablica množenja sa 2? Jel to da se neki broj pojavljuje 2x ili da se broj 2 pojavljuje nekoliko puta?


user posted image

Imas tablice mnozenja da kupis sa tvojom logikom a imas i sa muzevom. Naravno da nijedno od vas dvoje ne gresi. E sad mi smo imali tablice bas takve kakvu si kupila znaci dva puta pa 1,2,3,4... sto potvrdjuje logiku tvog muza.

Elem za dete je za sada svejedno, on ce poceti da shvata razliku tek u primeni tekstualnim zadacima. Bas kao sto napisa Ivanka.

Kad bi me uciteljica pitala "izdeklamuj tablicu sa dva" ja bih upravo dvojku stavila na prvo mestu i dalje biflala brojeve.
Kad krene deran da uci videces njegovu logiku.

a inace ne rece ti ja da se slazem sa tmuser posted image klik (video pokazuje upravo da ste i jedno i drugo u pravu)

< Poruku je uredio Misha i Ljisha -- 26.12.2014 9:04:07 >

clock-img

26.12.2014, 09:03

clock-img

Ivanka 75

pencil-img

18873


IZVORNA PORUKA: Peace*

Pa nije bitno posle, a kada te prozove učiteljica i kaže "Ivanka, da čujem tablicu množenja sa 2", šta kažeš?


2x1, 2x2, 2x3....

Objasni mu na figuricama: npr 2x1
Prvi broj pokazuje koliko ima decaka, i postavite toliko figurica u red, drugi broj je koliko klikera ( ili sta vec imas pri ruci ali da bude isto, zetoni ili tako nesto) svaki treba da dobije. Pa tako svakom decaku prvo ti pridruzi po 1 kliker i na kraju izbroj. Bitno je da to prvo ti uradis pa onda on da sledi tvoj primer.
Napisi mu na papiru sta zelis da mnozi i radite sa figuricama dok ne shvati a brzo ce shvatiti.
Pa nek izvlaci papirice sa zadacima iz cinije i radi sa figuricama, a tablica mnozenja nek mu bude kontrolna tabla na kojoj ce pronaci svoj zadatak i resenje i tako proveriti da dli je dobro uradio.
Valjda sam dobro objasnila user posted image