cookie-img

Stranica koristi kolačiće

U cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, analize online upotrebe, sistema oglašavanja i funkcionalnosti. Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe.

writing-img

RE: Matematika u osnovnoj školi

  
clock-img

20.11.2013, 14:59

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896

ja sam fizicar al dodje ti isto ko i matematicaruser posted image

Ma oni njima jako konfuzno sad predaju katastrofa su ti udzbenici kao kreativnost tralala a niko ne zna obican zadatak da zapise i samo lupaju jadnici jednako pa jednako pa jednako i sve pisu u jednom redu. O deljenju necu ni da pricam kako dele. Strasno. A kad se ne nauci kako treba ocena iz matematike pada iz godine u godinu. Znaci osnovni pojmovi mora da se znaju sto kaze moj tata u po dana i u po noci (on je nas stvarno budio za neke stvari tipa tablicu mnozenja i slicno)

Kad krenu mnozenje i deljenje opet se lepo nauci sta je cinilac i proizvod i kako se dobijaju a kad krenu deljenje nauci se lepo deljenik delilac kolicnik i zdravo djaci nema ti sta da se zapitkuju svaki put kad vide x

samo jos da napisem oko ovih znaka vece i manje. Znaci treba terati dete da procita jednacinu i sa leve i sa desne strane npr: 2<3 pa citanje glasi sa leva na desno dva je manje od tri, a sa desna na levo 3 je vece od 2. Znaci vrh (ne znam kako drugacije da objasnim) je pored broja koji je manji a otvorena usta je pored broja koji je veci.

Npr

2+x<5 dva plus x je manje od pet odnosno pet je vece od x plus dva

treba upamtiti samo u slucaju da je nepoznat umanjilac ili delilac dolazi do promene znake

< Poruku je uredio Misha i Ljisha -- 20.11.2013 15:06:57 >

clock-img

20.11.2013, 15:35

clock-img

vikiveki

pencil-img

8792

Devojke baš vam hvala,jako mi je bitno da mojoj ćerci to objasnim na najlakši mogući način jer želim da stvarno razume.Matematika je takva da sve mora da se razume i shvati jer ako nema dobru osnovu i nadogradnja neće biti dobra.

clock-img

21.11.2013, 09:56

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Znaci vrh (ne znam kako drugacije da objasnim) je pored broja koji je manji a otvorena usta je pored broja koji je veci.



Slažem se. Tako sam mu i objasnila, za sada su radili brojeve samo od 0 do 7, pa između stavljaju > < =.

Veki, neke stvari iz matematike se uče napamet. Tačno kako je MiLj rekla:

Znaci nepoznati sabirak se dobija kad od zbira oduzmes poznati.
Umanjenik se dobija kada saberes razliku i umanjilac
A umanjilac se dobija kad od umanjenika oduzmes razliku.


To je tako. Nema tu šta da se razume kada si tako mali. Vremenom shvatiš da je to logično. Bar ja tako mislim.

Juče pričam mužu kako se sada (ne)jednačine rešavaju sa pomoćnim (ne)jednačinama), on me gleda u čudu i kaže "Mi naše dete nećemo tako da učimo. Jel to mora tako?". user posted image

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

22.11.2013, 10:11

clock-img

marijana22

pencil-img

1689

Niko nije rekao da se jednacine i nejednacine resavaju sa pomocnim jednacinama. Napisala sam pravila za resavanje jedn i nejedn (to je isto ovo sto MiLJ rece, samo ona zena lepo srpski to kaze, a ja zakomplikovah sa formulama- matematicar- znate sta kazu: sto prosto kad moze komplikovano)
medjutim deca to uglavnom ovako zapamte

x+2=5, rešenje ćeš dobiti kontra operacijom: x = 5-2
x-2=5, rešenje kontra operacijom: x=5+2
i IZUZETAK (nauči napamet):
5-x=2, rešenje dobijaš istom operacijom, zamenom x i 2, tj 5-2=x.
tj zapamte da se radi kontra operacija, a ovaj deo sa izuzetkom, zaborave posle nekog vremena i tu uglavnom grese. Zato ja njima kazem da mogu da koriste pomocne jednacine da provere da li su dobro postavili zadatak. Ne koriste sva deca pomocne jednacine, niti ja to trazim od njih. Ali ako je nekome lakse da koristi pomocne jednacine umesto da pamti pravila, nemam nista protiv.

Dakle, za resavanje jednacina i nejednacina koriste se ona 3 pravila.
Ako je nekom detetu komplikovano da pamti pravila moze da koristi pomocne jednacine (ali ne mora), a kad resavaju nejednacine ako je nekom lakse moze umesto znaka nejednakosti da zamisli da stoji = (ne da pise =, pa posle da prepravlja)
Ako smatrate da su pomocne jednacine komplikovane za decu,, neka nauce pravila i to je to

clock-img

22.11.2013, 10:28

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896


IZVORNA PORUKA: marijana22

Niko nije rekao da se jednacine i nejednacine resavaju sa pomocnim jednacinama. Napisala sam pravila za resavanje jedn i nejedn (to je isto ovo sto MiLJ rece, samo ona zena lepo srpski to kaze, a ja zakomplikovah sa formulama- matematicar- znate sta kazu: sto prosto kad moze komplikovano)




hahaha jes vala matematicari stalno nesto komplikuju.user posted image . Ma ja se slazem da dete koristi te pomocne jednacine ako ume da ih upotrebi medjutim iz mog iskustva se oni jadnici nekako jos vise zbune kao da ne vide vezu izmedju primera i zadatka. Tako da ja njima prvo lepo kazem kad naucis ovo (pojmove, sabirak, zbir, umanjenik,umanjilac, razlika, cinioci, proizvod,deljenik,delilac, kolicnik, komutativnost, asocijativnost i distributivnost) onda mi se javite lepo za pomoc. Tako da ja stvarno ne mogu da gubim zivce sa decom koja ovo ne znaju. U skoli mi dodju u sesti razred (a ja vestica ne dam digitrone) ne znaju tablicu mnozenja, i ne znaju ni da citaju, pa kako onda misle da ce nauciti lekciju iz fizike, ma iz bilo cega. O deljenju decimalnih brojeva necu ni da pricam, to rade u petom ali retko ko savlada pa ja moram da trubim ceo sesti zbog prefiksa deci,centi,mili,mikro i td deljenje i mnozenje brojeva sa decimalom

clock-img

22.11.2013, 10:36

clock-img

marijana22

pencil-img

1689

Cuti u 6. su jos dobri, u 8. pola njih ne zna sta je imenilac, a sta brojilac

clock-img

22.11.2013, 10:45

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896

e ja to lako napisem 2/3 i kazem procitajte mi i pitam sta je ime? jel dve ili je ime trecina? Jel moze biti vise trecina? i onda im kazem gornji broj broji koliko imamo trecina a ovaj dole mu je ime. I ladno zapamte. Posto su meni razlomci jos bitniji

clock-img

22.11.2013, 11:08

clock-img

milicicak

pencil-img

7338

Sad iscitah temu i slatko se ismejah, mi odrasli bas komplikujemo user posted image mada se slazem sa MiLj, mislim da osnovna pravila moraju da nauce kao pesmicu a posle samo da ih primenjuju... al ja nisam matematicar user posted image
meni dolaze na trecu godinu fakulteta i ne znaju da saberu razlomke, da ne pominjem sto su im verovatnoca i odnosi tipa 1:1 kineski jezik...

clock-img

22.11.2013, 12:03

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Niko nije rekao da se jednacine i nejednacine resavaju sa pomocnim jednacinama.



Kako nisi?


Da deca ne bi morala da pamte ove formule koristimo tkzv pomocne jednacine
npr imamo jednacinu x+15=28 iznad jednacine pisemo pomocnu jednacinmu, tj jednakost 2+3=5 u ovoj jednacini 2 nam "glumi" x, i 'resavamo" pomocnu jednacinu 2 = 5 - 3 odavde sledi u nasoj jednacini x= 28 - 15
ili imamo jednacini 42 - x= 15 iznad ove jednacine napisemo jednakost 5 - 3 =2, 3 nam je x sledi
3= 5 - 2
pa sledi da u nasoj jednacini x= 42 - 15
Uradite sami nekoliko primera user posted image



Nije ni bitno, poenta je da NE MORAJU da koriste, i to me raduje. user posted image

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

22.11.2013, 21:27

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896


IZVORNA PORUKA: milicicak

Sad iscitah temu i slatko se ismejah, mi odrasli bas komplikujemo user posted image mada se slazem sa MiLj, mislim da osnovna pravila moraju da nauce kao pesmicu a posle samo da ih primenjuju... al ja nisam matematicar user posted image
meni dolaze na trecu godinu fakulteta i ne znaju da saberu razlomke, da ne pominjem sto su im verovatnoca i odnosi tipa 1:1 kineski jezik...


Ajao ímam ja studentarije kolko hoces na privatnim casóvima,sta su kog vraga upisivali fakultete ako im trebaju privatni prof. Imala sam studenta sa ftn-a kojí nije znaó sta je m/s i kaze on meni minut u sekundI.pa majku mu sta je min u sek,to je broj 60. Taj kao da je pao s marsa,sto puta na dan cujes m/s npr vetar duva tom i tom brzinom,ma taj ko da u kola seo nijd. Zapita se covek ko sve danas studira

clock-img

25.11.2013, 09:35

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

kojí nije znaó sta je m/s i kaze on meni minut u sekundI



user posted image user posted image user posted image

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

11.03.2014, 08:38

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Sada rade ovo sabiranje i oduzimanje do 20:

7+5=7+3+2=10+2=12

13-7=13-3-4=10-4=6

Lepo je skapirao, ja zadovoljna. user posted image

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

02.06.2014, 11:34

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Moj sin je dobio 3 iz kontrolnog iz matemike pošto ga je drugar (koji je dobio 1 user posted image ) naučio kako da lakše rešava textualne zadatke. "Nemoj da čitaš text, nego samo brojeve i izračunaš!" user posted image Pa koji znak ćeš staviti između??? Tako je on pisao + i kada Mara dobija ruže i kada joj uzimaju... i nije napisao 20+20 jer je rečima pisalo da je Mara dobila DVE novčanice od 20din... i tako... Biće bolje... user posted image

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

02.06.2014, 11:48

clock-img

lanajelena

pencil-img

7467

user posted image user posted image ...Tasho jel kod Luke oduzimaju i sabiraju do 100?deverov klinac vec to uveliko radi a meni je to nebuloza totalna za prvi razred(ili sam ja zaboravila kako to ide)

clock-img

02.06.2014, 12:34

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896

lj rade i te kako radeuser posted image pa u drugom osnovne se radi vec tablica mnozenja i deljenje. Moraju do 100 da savladaju nego sta. Peace user posted image hahahha sjajna ideja ne citati ahhaa mali verovatno ne zna da cita a tvoj je lenj pa mu se svidela idejauser posted image

clock-img

02.06.2014, 12:49

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Pa daaaaaaaaa. lenja buba. Mislim da mu se neće ponoviti. user posted image

LJ, do 100.

Ali za sada nisam videla zadatke tipa 32-16, gde on od 2-6 ne može oduzeti. Svi zadaci su tako da umanjenik obe cifre ima veće od cifara umanjioca.
Npr: 79-62, gde on računa ustvari 7-6=1 (prva cifra) i 9-2=7 (druga cifra, pa je to 17.

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

02.06.2014, 12:55

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896

e al taj mali sto mu je to savetovao, kladim se da je dete prepametno hehehe...Mislim pazi sta je njemu palo na pamet!!! e sad sam se nasmejala posteno.

clock-img

02.06.2014, 13:29

clock-img

Peace*

pencil-img

4881

Ma daaaa, mali je inače super, nema problema sa njim. Mislim da im je sad već dosta škole. user posted image

_____________________________

Tasha

Objasni im Bože, da mi se može!

clock-img

02.06.2014, 13:34

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896

joj meni su uvek omiljeni ti mali pametnjakoviciuser posted image lenji, a dobri i pametni. Srce malo, garant ga je us*alo par puta da tako bez citanja dobro uradi zadatak pa sad to svima od reda savetuje ahahahah

clock-img

02.06.2014, 23:22

clock-img

vikiveki

pencil-img

8792

Treba mi pomoć, neznam kako da rešimovaj zadatak, znam da je lako ali mi mozak stao,nikako da se otkači.user posted image user posted image
Zadatak je sa razlomcima: Kada je majstor ofarbao 1/6 dužine ograde,ostalo mu je da ofarba još 400m. Koliko je metara ograde ofarbano?Kolika je ukupna dužina ograde?
P.S. ko zna neka mi objasni jer me jako kopka jer znam da je rešenje lako ali nikako da mi kvrcneuser posted image user posted image

_____________________________

Nije sreća u onome što imamo,nego u tome koga imamo...Sreća se nosi u duši a prepoznaje na licima

clock-img

02.06.2014, 23:54

clock-img

Misha i Ljisha

pencil-img

11896

1/6X+400=x

To resis x je duzina ograde480 a 1/6 je ofarbana znaci 80 (ako sam napamet dobro izracunala)

clock-img

03.06.2014, 00:02

clock-img

vikiveki

pencil-img

8792

A kako to ide postupno,nisam baš najbolja sa tim,ove ostale zadatka sa razlomcima je i sama ćera umela da reši,ovaj me je pitala ,pa me zato zanima da znam za ubudeće tj. za još dva sina sa kojima ću opet prolaziti kroz matematiku i sve ostale predmete.
Ako možeš napiši mi postupak ceo

_____________________________

Nije sreća u onome što imamo,nego u tome koga imamo...Sreća se nosi u duši a prepoznaje na licima

clock-img

03.06.2014, 00:09

clock-img

Klarita

pencil-img

5279

VV, ja bih nacrtala detetu i obojila, pa objasnila, tj pokusala.
Majstor je ofarbao jednu sestinu, pa obojis jednu sestinu bojicom, a treba da ofarba jos 400m. Odatle jednacina jer ne znamo kolika je sestina a ni kolika je ukupna duzina 1/6x ofarbane + 400metara neofarbane, to mu je x ukupno.

clock-img

03.06.2014, 00:29

clock-img

vikiveki

pencil-img

8792

E ne da sam se nasmejale kada sam sad isčitala ove prethodne postove,znači suze su mi išle....M i Lj ja bih crkla od smeha da sam ja čula to što je tebi rekao taj student, znači vrh je:m/s je minut u sekundi

_____________________________

Nije sreća u onome što imamo,nego u tome koga imamo...Sreća se nosi u duši a prepoznaje na licima

clock-img

03.06.2014, 00:31

clock-img

vikiveki

pencil-img

8792


IZVORNA PORUKA: Misha i Ljisha

joj meni su uvek omiljeni ti mali pametnjakoviciuser posted image lenji, a dobri i pametni. Srce malo, garant ga je us*alo par puta da tako bez citanja dobro uradi zadatak pa sad to svima od reda savetuje ahahahah


Ko će se mučiti sa čitanjem tolikog tekstualnog zadatkauser posted image

_____________________________

Nije sreća u onome što imamo,nego u tome koga imamo...Sreća se nosi u duši a prepoznaje na licima