cookie-img

Stranica koristi kolačiće

U cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, analize online upotrebe, sistema oglašavanja i funkcionalnosti. Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe.

writing-img

Grafomotorika

  
clock-img

05.10.2012, 08:35

clock-img

Anoniman

Danas sam pričala sa Lukinom vaspitačicom. Skrenula mi je pažnju da bih trebala da radim sa njim na grafomotorici. Kaže da je užasno spor, da svi već završe zadatak, a njega non stop treba opominjati, kao da mu ne drži pažnju. Za mene to nije bila novina, ali sam mislila da je tako samo kod kuće, da mu prosto ja nisam zanimljiva, a da je u vrtiću bolje. Međutim, kanda nije.
Malo sam Googlala, pa ću prebaciti nekoliko zanimljivih textova, i možda posle nadovezati neka svoja razmišljanja, jer, ustvari nisam sigurna šta je vaspitačica mislila pod "Bilo bi dobro da sa njim dnevno po 15min, mimo vrtića, radite grafomotoriku, pa ćemo postepeno povećavati vreme", jer je posle spominjala kako dečaci obično spuste olovku i tresu ruku, kao umorili su se... dakle, nije mislila na nizanje perli na konac... Ipak, hajde idemo korak po korak, prvo jedan text sa centarsm.co.rs:

           Danas većina dece mnogo pre polaska u školu zna sva slova, ali da bi mogli da pišu to nije dovoljno. Pisanje je veoma složena aktivnost u kojoj učestvuje veliki broj mišića ruke, šake i prstiju kojom upravlja mozak. Razvojem vizuelno-motorne percepcije koja se vremenom automatizuje, pisanje postaje automatska radnja.
 
Kod jednog broja dece se javlja problem iako naizgled za pisanje ne postoje prepreke jer je dete zdravo, vidi, čuje, inteligentno je, nema neuroloških ispada. Nepravilan rukopis kod te dece može da bude iz različitih razloga, neophodno je svaki slučaj posmatrati pojedinačno kako bi se utvrdio glavni uzrok. Pored nezrele vizuelne percepcije i govorno-jezičkih poremećaja, uzrok problema u pisanju može da bude poremećaj u razvoju grafomotorike.

Razvoj grafomotorike   Razvoj grafomotorme sposobnosti  započinje u uzrastu od 18 meseci i traje do polaska u školu kada mogu da se uoče određeni problemi ako postoje. Pre nego što sa godinu ipo dana počne da škraba olovkom po papiru, dete drži olovku sa godinu dana i oponaša šaranje po papiru. Knjige lista prvo tako što okreće po nekoliko listova odjednom da bi sa dve godine listalo list po list, kada počinje da drži olovku palcem, kažiprstom i srednjim prstom i oponaša povlačenje vertikalne linije. Sa dve  ipo godine rado se igra olovkom i papirom, povlači vertikale, horizontale i ume da precrta krug.
 
Pored aktivnosti koje su direktno usmerene na korišćenje olovke sve ostalo što dete  radi rukama doprinosi razvoju grafomotorike:

  • hvatanje, držanje i ispuštanje igrački
  • prebacivanje iz ruke u ruku, ređanje kocki
  • hvatanje sitnih predmeta čime se razvija pincetni hvat
  • držanje kašike i samostalno hranjenje, korišćenje viljuške
  • svlačenje i oblačenje odeće i obuće
Stimulacija razvoja grafomotornih sposobnosti Da bi dete razvilo sve funkcije ruke treba da ima odgovarajuću stimulaciju igračkama:
  • hvata zvečku
  • drži kocku i premešta iz ruke u ruku
  • poseže za nestabilnim čovečuljkom
  • ubacuje pločice u praznu kutiju
  • na lutki kažiprstom dodiruje razne detalje
  • drži kašiku u ruci i jede
  • povlači igračku na uzici
  • olovkom povlači po papiru
  • drži čašu iz koje pije vodu
  • lista slikovnice
  • mazi lutku ili medu
  • kotrlja, hvata i baca loptu
  • uvlači pertlu u perle
  • razvrstava geometrijske oblike
  • stavlja zrnca "šibice" u kutiju
  • otvara poklopac na kutiji
  • navija igračku
  • makazama seče papir

Igra i svakidašnje aktivnosti poboljšavaju motoriku   Da bi igra dala puni efekat dete treba da se igra u različitim položajima, na leđima, stomaku, na boku i u sedećem položaju, četvoronožnom, klečećem i stojećem.
 
Da bi se razvila fina koordinacija pokreta ruke u drugoj i trećoj godini dete treba da se igra igračkama različitih oblika, posebno onim koje omogućavaju razne konstrukcije, knjigama, olovkama, igračkama na navijanje. U ovom periodu deca oponašaju pa će brzo i lako usvajati nove veštine ukoliko je osoba koja ih čuva dobar model i poznaje njihove mogućnosti na tom uzrastu.
 
Aktivnosti kao što su hranjenje, oblačenje, svlačenje, kupanje, zahtevaju pored grube motorike i fine motorike ruke i šake i niz složenih sposobnosti kao što su prostorna percepcija, sliku o sopstvenom telu, pa je potrebno da dete isproba svoje mogućnosti, a odrasli mu pomogne samo u onome što ono samostalno ne može da izvede. Imitiranjem i uvežbavanjem veština dete povećava samostalnost i u igri i u realnim situacijama što učvršćuje njegovo samopouzdanje.
 
Izostanak nekih od veština ili nepotpuna razvijenost krupne ili fine motorike može da bude jedan od razloga problema u pisanju deteta koje je pošlo u školu. Za svaki slučaj ponaosob neophodno je da se uradi stručna procena i napravi individualni program rada da bi se postigao rezultat u lečenju.


Priprema pred školu Za svu ostalu decu koja se pripremaju za školu ili su u nižim razredima dobro je da imaju pored pisanja što više aktivnosti koje podstiču razvoj grafomotorike:
  • savijanje papira (pravljenje aviona, šatora, kapa) i seckanje makazama za papir sa zaobljenim vrhovima
  • skupljanje i lepljenje sitnih komadića papira, tkanine, semenki...
  • gužvanje i cepkanje starih novina
  • nizanje perli na kanap, vezivanje čvorova
  • ređanje kocki i slagalica (pomaže usavršavanju pokreta ruke i šake ali i poimanje prostora i prepoznavanje oblika što će pomoći kasnije u razumevanju matematičkih pojmova i savladavanju čitanja)
  • zakopčavanje i otkopčavanje dugmadi i patenata, vezivanje pertli (deca vole da se igraju maskenbla što je prilika za uvežbavanje ovih veština)
  • mešenje testa (kad god nešto mesite dajte detetu komadić testa)
  • šivenje i veženje plastičnim iglama namenjenim deci (postoje uzorci sa izbušenim rupicama kroz koje dete treba da provuče konac, oni manje spretni mogu da vezu na kartonu umesto na tkanini, prvo debelom vunicom a kasnije koncem)
  • zavrtanje šrafova (početi sa velikim drvenim ili plastičnim šrafom i maticom) i zakucavanje čepova u tablu plastičnim čekićem
  • bockalice (što je dete starije bockalice treba da budu sitnije i rupice manje)

Negativne posledice korišćenja računara   Korišćenje kompjutera je danas neizbežno i svakako donosi puno prednosti, ali ima i negativnih strana. Jedna od njih je što se sve manje piše i crta rukom, to odraslima štedi vreme ali deci uskraćuje razvoj punog potencijala ruke i šake. Fina motorika direktno utiče na razvoj govora pa je to prvi znak da će dete imati problem kasnije i sa pisanjem. Jedan broj dece na pregledu za upis u školi biva upućen na logopedski tretman kako bi mogli da prate nastavu.
 
Pored fizičke neaktivnosti i nepravilnog držanja, nespretnosti u korišćenju lopte zbog loše razvijene krupne motorike, veliki broj dece sa smetnjama u govoru i pisanju pokazuje da je još jedan ne mali problem pred decom i roditeljima sa kojim ne mogu da se izbore bez stručne pomoći.


< Poruku je uredio Tash -- 5.10.2012 8:36:59 >

clock-img

05.10.2012, 08:55

clock-img

Anoniman

clock-img

05.10.2012, 08:59

clock-img

Anoniman

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

clock-img

05.10.2012, 09:04

clock-img

Anoniman

Sa čime početi? Šta je ono sa čime se počinje u predškolskom uzrastu?

clock-img

05.10.2012, 09:06

clock-img

Modessty

pencil-img

12173

pa naterala si me da se zamislim. I eto sad razmišljam šta sve D ume ili ne ume da uradi.
Mislim da deci ipak treba dati i malo prostora. Luka je možda spor u crtanju ili pisanju, ali je možda mnogo bolji od druge dece u nekim drugim aktivnostima. I koliko je to on u stvari sporiji od svoje grupe? Sećam se da mi je mama pričala da sam u prvom razredu jedina znala da čitam i pišem i opet sam bila najsporija, zato što sam crtala slova. Htela sam da sve bude što lepše i urednije. To su naravno posle provalili. Moj brat je brzao jer je hteo što pre da završi u školi i sad mu je rukopis sitan i po nekad nečitljiv.
Ne kažem da ne treba da radiš sa njim, ali mislim da mu treba dati prostora i vremena.
Isto tako mislim da nesnalaženje deteta u sportskim aktivnostima, kao što je recimo šutiranje lopte, ne znači da ima problema sa čitanjem, pisanjem i učenjem. Imam i konkretan primer kraj sebe. Imamo na treningu dečaka od oko 11 god, koji je mali genije. Jako inteligentan, pobedjuje na svim takmičenjima iz matematike i drugih predmeta, ali mu je koordinacija pokreta skoro pa nula, jedva naučio kolut napret i kolut nazad...

Trijažna sestra iz vrtića mi je rekla da se kod dece uvek razvijaju ili intelektualne ili "fizičke" sposobnosti. Nikad ne ide sve u isto vreme.

Takodje ne bi da krivm kompjutere. Nisu krivi kompjuteri, nintendo, mobilni telefoni - krivi su roditelji. Mi smo sami odgovorni za to koliko naša deca provode vreme ispred računara ili tv-a

clock-img

05.10.2012, 09:11

clock-img

Modessty

pencil-img

12173


IZVORNA PORUKA: Tash

Sa čime početi? Šta je ono sa čime se počinje u predškolskom uzrastu?



kreni prvo sa onim što mu je interesantno. AKo mu je interesantno da precrtava, neka to radi. ako voli da pišete slova i reči radite to.

Možda da mu daš na primer zadatak da stavi providan papir preko neke slike i da proba da je što tačnije precrta. To je uvek interesantno.

Kad smo mi kretali u školu izuzetak su bila deca koja ve znaju da čitaju i pišu. Čujem da je sada to maltene uslov. Pa ako ga ja naučim svemu, šta će mi škola? I šta će mi vrtić i vaspitačice ako sve odradimo kod kuće?

A i što ne bi pitala vaspitačicu, kad je već iznela "problem", šta da radiš da taj problem rešite?

clock-img

05.10.2012, 09:23

clock-img

Verolina

pencil-img

5958

Boze, kako danasnji sistem maltretira tu decuuser posted image
Mi smo onda vecinom bili grafomotoricki nesposobni. Kad sam krenula u prvi razred prvo smo poceli da pisemo kose crte, uvijutke, kao pripremu za slova.
Je l' on predskolsko? Pocni prvo od nekog crtanja, pa umeci brojeve i ostale manje interesantne stvari. Ja to ne bih uopste ni radila, jer ce sve doci na svoje vremenom, ali kad je vec vaspitacica rekla, onda ok.

clock-img

05.10.2012, 09:47

clock-img

Lu

pencil-img

15094

IZVORNA PORUKA: Tash

Sa čime početi? Šta je ono sa čime se počinje u predškolskom uzrastu?


A ti trebaš kod kuće s njim da radiš već?
Pa on je u predškolskom, zašto ti  teta ne da neke uzorke kad već zna šta mu ne ide najbolje?
Možda da mu isprintaš te crteže, nemam pojmauser posted image

_____________________________

Kad zašutim, okrenem se i odem, to ne znači da si ti pobijedio.
Znači da više nisi vrijedan mog vremena!

clock-img

05.10.2012, 09:57

clock-img

Verolina

pencil-img

5958

Te crteze sam ja pored razgovora sa psihologom imala kada je trebalo da krenem u prvi razred, posto su moji, na silu Boga, hteli da me upisu godinu dana ranije. Secam se da su mi davali takve slike i ukljucivali stopericu da bi saznali koliko slika cu moci da preslikam u nekom vremenskom okviru. Znam da nisam ni polovinu uspela da preslikam, ali su oni bili zadovoljni. Mama mi je posle objasnila da je bitnije od brzine bilo to kako sam ih preslikala, pravilno ili nepravilno. U skoli sam uvek bila spora, sve je moralo da bude na svom mestu, pa sam gubila i po pola diktata dok ne preslozim olovke i gumice, ali mene nije nesto bilo briga za touser posted image Jedino sto sam brzo radila jeste da sam jako brzo citala. Samo to. Tako da Tasho, nemoj da se opterecujes mnogo sa tim. Pretvori to u igru sa njim.
Inace, sad su svi po skolama vrlo mudri, i vaspitaci i ucitelji. Dete treba sve da zna, ali naravno, nece organizovati dodatne ili dopunske nastave, vec da roditelj radi sa njima. Dete nije duzno (trebalo bi, ali nije pod obavezno) ni da zna slova ni da zna brojeve kad krene u prvi razred. To je uciteljeva duznost da ga nauci. A oni se jos ljute kad im dete ne zna da cita pre polaska u skolu. Stvarno je sistem opteretio decu. Jako. I nama su mnogo nabacivali, a njima katastrofa. Dok ne pozavrsavaju sve domace zadatke kod kuce padne mrak, a do cetvrtog razreda skola bi trebalo da se uci uz igru sa vrsnjacima. Njima vremena za igru u danasnje vreme ne preostaje mnogo. Ja sam se frapirala kad sam videla da ih u cetvrtom razredu uce prelaznim i neprelaznim glagolima. To je strasno.user posted image

clock-img

05.10.2012, 10:00

clock-img

viking

pencil-img

6644

Tasho, jesi li gledala po knjižarama? Primetila sam da imaju dosta vežbanki za predškolce, pa možda da pogledaš tamo?

_____________________________

Bolje biti nečija baba nego samo baba! - moja mama u filozofskom raspoloženju

"Čovek je rođen da radi, da trpi i da se bori; ko tako ne čini, mora propasti." Nikola Tesla

clock-img

05.10.2012, 10:01

clock-img

cockic

pencil-img

4591

a sta sa decom koja nisu isla u predskolsko sigurno nisu znala bas sve ko sto ih uce tamo.ja jesam bila i dosta znaci.mada mislim da je predskolsko sad ko prvi razred i onda uciteljice kad se krene u skolu dobiju dete koje vec sve zna i onda one zabusavaju.
barem meni tako deluje sad.nesto se nesecam da su mene u predskolskom opterecivali brojevima i slovima...

ja se vise secam nekog crtanja saranja igranja...a ovo sad samo olaksavaju uciteljima u skolama koji ne rade nistra po mom misljenu sadasnja skola je uzasna tj obrazovanje izadjes bez nekog znanja iz osnovne skole to je cak zakacilo i moju generaciju pre jedno 12 godina kad sam je zavrsila.a mogu misliti kako je sad.

clock-img

05.10.2012, 10:05

clock-img

Lu

pencil-img

15094

Kod nas se slova uče u prvom razredu, u predškolskom se uglavnom crta.
Iskreno baš me briga da li sva djeca znaju slova prije škole, u školi se uče slova.
Moj R. je naučio jer ga je to zanimalo a meni iskreno ne bi palo na pamet da ga sama opterećujem s tim prije škole i oduzimam mu vrijeme od igranja jer ga više nikada neće imati kao sada pa nek uživauser posted image

_____________________________

Kad zašutim, okrenem se i odem, to ne znači da si ti pobijedio.
Znači da više nisi vrijedan mog vremena!

clock-img

05.10.2012, 10:05

clock-img

viking

pencil-img

6644

Cockic, mislim da je sada predškolsko obavezno za svu decu.

_____________________________

Bolje biti nečija baba nego samo baba! - moja mama u filozofskom raspoloženju

"Čovek je rođen da radi, da trpi i da se bori; ko tako ne čini, mora propasti." Nikola Tesla

clock-img

05.10.2012, 10:14

clock-img

cockic

pencil-img

4591

ma ja cu svoju decu dati nego kazem da od predskolskog napravise prvi razred zar to ne treba da bude opustajuc program pre polaska u prvi razred.barem ja tako,posle ih ceka ucenje godinama uzimju im tu godinu igre na nesto sto moze da se nauci mnogo lakse kroz neku igru i td.

ja vala decu necu opterecivati sta zna zna.

nego kazem ucitelji vise deci po skolama nista neobjasnjavaju nego ocekuju da vec znaju a oni su tu usput cak i kad ih ucenik pita nesto oni vredjaju decu kao tipa neznas to to se zna sa gram mozga.ovo je licno iz primera 3 razreda kako se ucitelji ponasaju.ali sa mnom nece moci takouser posted image kad dodje moj peki do skole mozda ociste taj sljam iz skola.jer ne znam kako da nazovem tu osobu koja tako vredja decu.

clock-img

05.10.2012, 10:30

clock-img

Olga75

pencil-img

20593


IZVORNA PORUKA: Tash

Sa čime početi? Šta je ono sa čime se počinje u predškolskom uzrastu?


iskreno ne znam sta rade u predskolskom ali mi pada na pamet seckanje po oblicima pa lepljenje toga , neki kolaz , bojenje od linije do linije i ona sveska na velike i male linije pa tamo neke crtice i kruzice user posted image
mozda je ipak najbolje da trazis od vaspitacice program po kome rade pa po tome i ti kod kuce

_____________________________

Marija je moj najveci uspeh

JER SMO TAKO U MOGUCNOSTI !

clock-img

05.10.2012, 10:37

clock-img

jovicaa

pencil-img

9471

malo je nelogican tekst. znaci ako se uvek jedno jace razvija, onda ne vidim u cemu je problem.
aleksandar jos uvek prica iskljucivo na svom jeziku, nista ga ne razumemo, to je prava prica ali ne govori kako treba, mnogo manje nego druga deca, mislim ne komunicira sa nama, samo na svom jeziku, ali zato mu je motorika jako razvijena. ne jede sam i sl. ali je jako spretan, ne postoji stvar na koju on ne moze da se popne, mesto na koje on ne moze da se zavuce i sl tome. vidno je motoricki mnogo zreliji od svojih vrsnjaka. na primer jako jako se retko desi da padne, zato sto je jako pazljiv i spretan. i ja mislim da zato ne govori, zato sto ne moze sve od jednom. a oni bi ih stavili u kalup, ne ide to bas tako.
a i mozda luki prosto ne drzi paznju pisanje? ne znaci da on ne moze da uradi brzo, mozda mu je tesko da se skoncentrise ili ga jednostavno ne zanima to sto one zele da on radi.

< Poruku je uredio jovicaa -- 5.10.2012 10:39:12 >


_____________________________

don't shit where you eat :))

clock-img

05.10.2012, 12:22

clock-img

Anoniman

Niste me dobro razumele. Nije vaspitačica to iznela kao ogroman problem, više je to onako usput primetila dok smo pričale o nekim emotivnim stvarima koje se kod njega dešavaju u poslednje vreme, a juče smo imali takvu situaciju, pa smo došle do toga. Ona je više htela da naglasi da misli da nekim minimalnim trudnom možemo kod njega postići to da se ne zbuni u školi, jer, učiteljica će da napiše nešto na tabli, posle nekog vremena će da obriše i napiše nešto novo, i ako on ne bude mogao da usresredi pažnju dovoljno, neće prepisati, i biće problema (opet, i emotivnih... može da nastane kuršuls i odbijanje škole).
Nisam pitala šta je to što bih trebala sa njim raditi jer u momentu nisam znala sebi da definišem "grafomotoriku", pa nisam htela da ispadnem debil. user posted image Odlučila sam da prvo proguglam, pa da onda pitam.
Nisam sigurna da ona pod grafomotorikom smatra seckanje, lepljenje, nizanje, jer je u jednom momentu rekla "Onda dečaci često spuste olovke, tresu rukice, kao da su se umorili", i dodala je da im je sve zanimljivo, ali grafomotorika im je kao bzvz uglavnom. Tako da mislim da je to neko pisanje.
Nedavno je doneo kući domaći, veći kvadrat i manje figure okolo, zadatak je bio da crvenim boje figure U kvadratu, žutim NA kvadratu, i plavim VAN kvadrata. Dakle, obuhvaćeno je bojenje, i poimanje prostora.

Viking, mogla bih otići u knjižaru, i jesam planirala, ali ne bih volela da kupim nešto za šta bi trebao biti spreman tek u maju, pa da ga forsiram, i da mu ogadim sve. Mislim da definitivno treba da sačekam roditeljski koji će biti sledeće nedelje, pa da saznam detalje.

cockic, sada je predškolsko obavezno, deca dobijaju papir da su ga pohađali, i sa tim papirom upisuju OŠ. Koliko sam ja primetila, sada se u predškolskom radi ono što smo mi radili u prvom osnovne.

clock-img

05.10.2012, 12:24

clock-img

Anoniman

I, kako učite klince da vezuju pertle? Šta je za njih najjednostavnije?

Ja ih vezujem tako što jednu pertlu presavijem, drugu motam okolo i provučem. Ali koliko sam videla, većina dece od obe strane pravi mašnu, pa ih veže.

clock-img

05.10.2012, 12:30

clock-img

jovicaa

pencil-img

9471

mene su od pocetka ucili kao sto ti vezujes.
pa znaci sto vise pipljivih stvari treba da radi sa rukicama da ojaca misice sake. idi u knjizaru pa vidi sta imaju..
samo sto ja i dalje mislim da mozda nije problem u jacini ruke i spretnosti, vec u tome da mu mozda te stvari jednostavno nisu zanimljive i mozda mu nece ni biti, nekoj deci jednostavno to ne drzi paznju i nisu bas zagrejani za skolske aktivnosti ali videces vec... ucini mu samo sto zanimljivijim

< Poruku je uredio jovicaa -- 5.10.2012 12:32:21 >


_____________________________

don't shit where you eat :))

clock-img

05.10.2012, 12:33

clock-img

Anoniman

Izvor: matematika.ba:

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image


Ovo bi već sve trebao da zna, ili ne? Bože, ne želim da napravim glupost. user posted image

clock-img

05.10.2012, 12:35

clock-img

minna

pencil-img

3196

Meni je kad sam bila mala bilo zabavno da savijeni papir seckam pa kada se rasiri ispadne rupicas_to na sve strane, u raznim oblicima. Ne znam kako da objasnim bolje, nadam se da znate na sta mislimuser posted image

Ja vezujem pertle kao i ti i tako cu uciti i Vladimira.

Mogao bi da zna, a i ne mora. Mozete da probate pa sta ne zna naucice. Vazno je samo da mu bude sto interesantnije.

< Poruku je uredio minna -- 5.10.2012 12:38:00 >

clock-img

05.10.2012, 12:36

clock-img

Verolina

pencil-img

5958

Znace. Naravno da nece znati sve. Znas kako ces da radis-uzmes taj prvi primer koji mu je objasnjen i ponovo mu ga dobro objasni. Cak i ako na drugom ne bude znao da primeni, na trecem ce znati. Nista se ne brini.

clock-img

05.10.2012, 12:36

clock-img

Anoniman

samo sto ja i dalje mislim da mozda nije problem u jacini ruke i spretnosti, vec u tome da mu mozda te stvari jednostavno nisu zanimljive i mozda mu nece ni biti, nekoj deci jednostavno to ne drzi paznju i nisu bas zagrejani za skolske aktivnosti ali videces vec... ucini mu samo sto zanimljivijim



Ma, jasno je to meni Jovice, ali znaš kako, život uglavnom nije zanimljiv, pa jbg, svi mi ipak radimo. I svi smo išli u školu, i završili je. Jednostavno, ne možeš uvek raditi samo ono što te zanima (na žalost).

clock-img

05.10.2012, 12:37

clock-img

jovicaa

pencil-img

9471

jooj tash nemoj ga samo siliti, radite to kad je bas bas dobro raspolozen i ako nece pusti ga..
mozda imaju neke kao igrice u knjizarama koje razvijaju saku?
a za koncentraciju mozda nije losa igra memorijeuser posted image
znam tash... ali nekako mi dodje zao da ih teramo da rade nesto.... mislim da to moze jos gore da napravi, da mu se zgadi skola

< Poruku je uredio jovicaa -- 5.10.2012 12:40:13 >


_____________________________

don't shit where you eat :))

clock-img

05.10.2012, 12:45

clock-img

Anoniman

Ovo sam našla pod "Bojanke za decu - predškolac", i ne znam da rešim. user posted image user posted image

user posted image

Poslednji tekstovi

article-img