cookie-img

Stranica koristi kolačiće

U cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, analize online upotrebe, sistema oglašavanja i funkcionalnosti. Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe.

writing-img

Upitnik anketa

  
clock-img

07.02.2010, 18:02

clock-img

Anoniman

Trebala bih raditi master rad.

Ne bih previše da ulazim u objašnjavanje šta, kako i slično, ono što mi treba jesu upitnici (znate ono anonimno što se popunjava), najviše bih volela tip upitnika gde se na određenu tvrdnju ili pitanje odgovara skalom od 1 do 5 (recimo), gde je 1 - ne sviđa mi se, a 5 - sviđa mi se (naravno i brojevi između su definisani).

Konkretno me zanima oblast marketinga.

Ako znate neki sajt na kom ima upitnika... user posted image

clock-img

07.02.2010, 18:08

clock-img

Anoniman

Ta vrsta upitnika se zove Likertova skala...
1- uopste se ne slazem
2. delimicno se slazem
3. ne znam
4. delimicno se slazem
5. potpuno se slazem..

i varijacije na temu...

Ja sam napravila hiljadu takvih upitnika (jer se time bavim)...Nisam nikad pravila za oblast marketinga...
Zanima me:
- sta bi htela da ispitas (sta je cilj ankete)
Na osnovu toga mogu da potrazim upitnik....
ili da ti napravim...nije mi problem...ali bi mi trebalo jos informacija...

Upitnik mora da zadovoljava neke kriterijume da bi dao efekat koji se trazi od njega...
da ne gusim dalje...

clock-img

07.02.2010, 18:33

clock-img

Anoniman

E, moram sada da ti napišem celu priču da bi razumela gde sam zapela.

Dala sam poslednji ispit i odlučila da pišem master kod profe koji to sve jako jednostavno rešav: nea silnih susreta, jurenja, čekanja, čovek odgovara na mail isti dan. Kontaktirala sam ga, dao mi je temu, ja m rekoh FUUUUJ, može li "bla bla bla", on rekao može. Kaže mi da popunim formulare za prijavu teme, ja pošaljem u studentsku službu, teta me zove kaže, "Fino, ali da bi tema bila odobrena, treba nam kostur rada, dakle, na nekih 2 A4 str obuhvatite sve što ćete pisati u radu". Kažem Važi, ali staem jer... ok, imam ideju šta bih pisala, ali nemam pojma dal je to sve zasita tako dok se ne upustim u pisanje, i nemam pojma gde će to pisanje da me odvede. Takođe, nisam želela da radim anketu, već sam htela da koristim jednu anketu koju je odradila NBS, stoji javno na njihovom sajtu, sa sve analizom. Cela tema je bila vezana za moj bivši posao.
Napišem ja taj kostur nekako, pošaljem profi, on kaže "Ne valja, šta će Vam to?", objasnim da teta iz stud. službe traži, on kaže "Ma kakviiiii", ja izgubim volju, pa me otpuste, i ja se zapitam "Zašto onda ta tema???" i otkažem profi rad.

Odlučim da pređem na marketing, napišem neki kostur i pošaljem profi "kostur" pre 2 meseca, on ne odgovara, ponovim pre mesec, ne odgovara.
Takođe, ideja je bila da opet nemam istraživane nego razgovor sa marketing direktorom iz jedne od vodećih kozmetičkih kompanija u Evropi, i da ustvari prikažem šta i kako oni ade i kako su stigli dotle dokle su stigli. Međutim, ja to mogu sa jednom drugaricom odraditi, da naravno šefovi te kompanije nemaju pojma o tome, ali s druge strane, zašto bih to radila?

Onda odlučih da malo pogledam upitnike iz oblasti marketinga, i da ustvari krenem naopačke. Da mi upitnik da ideju za konkretnu temu, jer NEMAM INTERESOVANJE! Znači, nezainteresovana sam skroz, i samo hoću da završim ove master studije, zlo mi je od njih!

Ako hoćeš, mogu ti poslati naziv teme iz marketinga koju sam htela sa tom kozmetičkom kućom na pp, ne bih javno da pišem.

Recimo, bilo bi zanimljivo videti koliko ljudi pamte reklame i slogane, i time odrediti čije reklame su najzanimljivije. user posted image Time se ne bih vezivala ni za jednu kompaniju i mogla bih postaviti anketu ovde... Sigurna sam da biste mi je vi sve popunile. user posted image

clock-img

07.02.2010, 18:41

clock-img

Anoniman

U teoriji, mogla bih nazvati jednu profesoricu koja predaje na mom faxu i jednom državnom, ona ima tih upitnika milion! Ali, kontala sam... možda ima neki sajt na kome ih ima... user posted image

clock-img

07.02.2010, 18:45

clock-img

Anoniman

E ovako:
vrlo rado cu ti pomoci: mogu da ti napravim kompletan upitnik, nije mi tesko!

ako radis upitnik sa samo jednom osobom onda je to studija slucaja...
upitnici se koriste za veliki broj ispitanika..znaci

uzmes uzorak od na primer 100 ispitanika i podelis im upitnike....(vazi da je 100 minimalan broj da bi uzorak bio reprezentativan)

sasvim mi je ok tema (zanimljiva je) ova koju si pomenila;
ispitivanje koje reklame i slogane ljudi pamte...

bilo je i tema gde su firme ispitivale zene koja boja ambalaze za prasak za ves im najvise odgovara pa su dosli do toga da zene NE VOLE zuta pakovanja a vole PLAVA, ZELENA jer ih podsecaju na cistocu...

Sad i ja lupam sta mi pade na pamet...
Tasha, slobodno mi posalji neke tvoje ideje za predloge..rado cu ti napraviti upitnik kompletan....
Samo ce mi trebati par dodatnih informacija...

Bas trenutno radim analizu oko 1000 upitnika za moju firmu...Pa sam skroz u tome...

clock-img

07.02.2010, 18:48

clock-img

Anoniman

Ovo za reklame i slogane mi je sada došlo... spontano. Nemam razrađeno.
I ustvari, tu bi se onda trebala obratiti pažnja i na medij koji je prezentuje, ili u jednom upitniku mogu imati i odvojene delove, jel? Npr, prvi vezano za TV reklame, drugi za radio reklame, treći za internet oglašavanje, čak bih mogla i napraviti deo gde bih mogla izvući i zaključak koji vid oglašavanja ljudima najviše odgovara, jel?

clock-img

07.02.2010, 18:50

clock-img

Anoniman

IZVORNA PORUKA: OTI


ako radis upitnik sa samo jednom osobom onda je to studija slucaja...
upitnici se koriste za veliki broj ispitanika..znaci





Od ovoga sam odustala. Ne skroz, ali... odustala. user posted image

OTI, imam da polažem engleski, mislim da će to biti gotovo u narednih 7 dana, pa bih se onda posvaetila ovoj temi. Mada, ako me pukne inspiracija... možda promenim redosled. user posted image Vidim da profa neće odgovoriti na mail, te bih ja kod njega jako spremna da zapucam, i da onda sve odradim u jednom danu.

clock-img

07.02.2010, 18:51

clock-img

Anoniman

I, da! HVALA ti što o ovome pričaš sa mnom, nekako mi se vratila volja. user posted image Koliko znači imati sagovornika koji zna o čemu priča, čak i kad ti sam ustvari ne znaš. user posted image

clock-img

07.02.2010, 19:12

clock-img

Anoniman

IZVORNA PORUKA: Tasha RR

Ovo za reklame i slogane mi je sada došlo... spontano. Nemam razrađeno.
I ustvari, tu bi se onda trebala obratiti pažnja i na medij koji je prezentuje, ili u jednom upitniku mogu imati i odvojene delove, jel? Npr, prvi vezano za TV reklame, drugi za radio reklame, treći za internet oglašavanje, čak bih mogla i napraviti deo gde bih mogla izvući i zaključak koji vid oglašavanja ljudima najviše odgovara, jel?



da
moja tema za diplomski je bila Stil zivota zaposlenog stanovnistva...
u prvom delu upitnika sam ispitivala koriscenje medija
u drugom delu hobije i tako redom...

clock-img

07.02.2010, 19:14

clock-img

Anoniman

IZVORNA PORUKA: Tasha RR

I, da! HVALA ti što o ovome pričaš sa mnom, nekako mi se vratila volja. user posted image Koliko znači imati sagovornika koji zna o čemu priča, čak i kad ti sam ustvari ne znaš. user posted image



Tasha, javi slobodno...
ako imas neke ideje daj mi samo hint i mogu da ti napravim nekoliko upitnika..verzije..pa da razradimo onu najbolju!
stvarno!

A evo i ja cu da razmisljam ...mozda mi nesto padne!
reci mi samo...je l potpuno imas slobodu izbora???
tema treba da bude iz marketinga ...bilo sta?

clock-img

07.02.2010, 19:20

clock-img

Anoniman

Imam slobodu.

Moja ideja je bila da istražujem online oglašavanje naspram tradicionalnog marketinga, ali mi se sada više sviđa ova ideja sa brendovima poseno po svakom mediju, a da onda jedan od delova bude i to koji medij preferiraju.

JAOOOOOOOO BAŠ MI SE DOPADA!!! user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

Jer onda onaj uvodni teorijsku deo pišem levom rukom, napravim istraživanje, analiziram ga, izvedem zaključak i gotovo. user posted image

clock-img

07.02.2010, 19:21

clock-img

Anoniman

Ako ti nešto padne na pamet, zapiši.

A ja ću malo da smišljam, da gledam TV, slušam radio, pa se čujemo.

user posted image si!

clock-img

07.02.2010, 19:23

clock-img

Anoniman

IZVORNA PORUKA: Tasha RR

Imam slobodu.

Moja ideja je bila da istražujem online oglašavanje naspram tradicionalnog marketinga, ali mi se sada više sviđa ova ideja sa brendovima poseno po svakom mediju, a da onda jedan od delova bude i to koji medij preferiraju.

JAOOOOOOOO BAŠ MI SE DOPADA!!! user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

Jer onda onaj uvodni teorijsku deo pišem levom rukom, napravim istraživanje, analiziram ga, izvedem zaključak i gotovo. user posted image



upravo tako!!!
a uzorak mozemo da ti budemo MI...popunimo ovde sve koliko nas ima...
i nateramo muzeve..i dobijes reprezentativan uzorak...

kad budes 100% odlucila, javni neki predlog pa da napravim nesto i posaljem ti...
podseti me...ipak sam ja zaboravna trudnjaca...

Ma ima da odradis to kao od sale!

clock-img

07.02.2010, 19:25

clock-img

Anoniman

Pa da, stavim vam na Net, vi ga skinee, popunite i pošaljete mailom. user posted image

Čujemo se... Ljub.

clock-img

08.02.2010, 11:00

clock-img

Anoniman

Otkazala sam engleski, i od jutros razmišljam.

- Da li obuhvatiti samo kozmetičke proizvode? (ili pucati na "najbolja reklama uopšteno")
- Da bi uzorak ispitanika bio dobar, morala bih hvatati i ženske i muške kozm. proizvode.
- Da li se uopšte osvrtati na radio? Ne sećam se da sam na radiju ikada čula reklamu za kremu za lice? user posted image
- Gde je granica? Šta spada u kozmetiku?
- Kako ustvari ispitati čije su reklame najefikasije? Jer, recimo Garnier je deo Loreala, ili... možda mi se dopada reklama za Niveinu kremu za muškarce ali mi je za žene bolja Garnierova.

UFFF
Ja ne znam ovo da uradim. user posted image

Recimo...

Koju kremu za lice koristite?
a) ...
b) ...
c) ...

Gde ste čuli za tu kremu?
a) ...
b)...
c)...

Kada vam se pojavi perut koristite?
a)...
b)...
c)...

Do tog šampona sam došao:
a) pukim istraživanjem i upotrebom šampona
b) privukla me je reklama

OTIIIIIIIIIIIIIIIIII user posted image

Žene, pričajte sa mnom, svaka ideja je dobrodošla. user posted image

clock-img

08.02.2010, 11:03

clock-img

Anoniman

- Koga sve obuhvatiti od proizvođača?
- Šta sve obuhvatiti: kreme za lice, mleka za telo, farbe za kosu, kreme za depilaciju, maskare user posted image (i ostatak šminke)... jao gde je granica?

clock-img

08.02.2010, 11:14

clock-img

Anoniman

Tasho, a jel ti nije malo preobimno da obuhvatas bas sve? Sto se ne baziras ili na dekorativnu kozmetiku, ili na kreme, sampone i slicno?
Ja nekako ne mogu da poredim reklame za potpuno razlicite vrste proizvoda, ne mogu da poredim reklamu za sampon i reklamu za, lupam, parfem. Nekad su i razlicite ciljne grupe tih reklama, i skroz su drukcije napravljene.

clock-img

08.02.2010, 11:17

clock-img

Anoniman

Znam, zato sam zakucala. Razmišljam, šta mi se najviše isplati da istražujem, jer recimo meni se različite reklame uvlače u uši.

"Garnier, brini o sebi"
"To nisam ja, to je moja Šauma"
"Možda je rođena sa tim..."

A ustvari bi bilo najbolje raditi na šamponima - jer to koriste i muškarci i žene.
Takođe i kreme za lice.

A najbolje bi bile paste za zube jer su one zaista unisex. user posted image

clock-img

08.02.2010, 11:19

clock-img

Anoniman

Al pogledaj realno-nema nijedne dobre reklame za sampon, sve su odvratne!
A ako radis dekorativnu kozmetiku, sta ce ti muskarci u upitniku? Ili je obavezno da obuhvatis i muskarce i zene? Ako nije, bar tako se mozes distancirati i usresrediti na jednu grupu?

clock-img

08.02.2010, 11:20

clock-img

Anoniman

IZVORNA PORUKA: Nedja

Ili je obavezno da obuhvatis i muskarce i zene? Ako nije, bar tako se mozes distancirati i usresrediti na jednu grupu?




Ne znam dal je obavezno. user posted image Možda i nije.

clock-img

08.02.2010, 11:23

clock-img

Anoniman

A i kreme su ti super ideja, recimo kreme, gelovi za lice, maske...i tako ti proizvodi, to koriste i muskarci i zene, a ima i podnosljivih reklama.

clock-img

08.02.2010, 11:26

clock-img

Anoniman

Da, mene samo buni kako bi žene odgovarale na pitanja vezana za muške kreme? Da li bi to zahtevalo nekakvo razdvajanje pitanja, jer, žene ne koriste muške kreme, te ne mogu pričati o tome dal zaista obećava. No, ako je samo marketing, onda mogu žene pričati o reklami za mušku kremu. Ipak, ciljna grupa su tu muškarci, te njima treba da se svidi a ne ženama. Jel razumeš gde zapnem? 

clock-img

08.02.2010, 11:29

clock-img

LillyT

pencil-img

3918

Tasha (ili Tasho), ogranici se na jednu grupu i nemoj da bude preobimna anketa. Secam se da su nama dali neku bas za razne kozmeticke proizvode i bukvalno je bila knjizica koja se popunjava danima. Majke mi, iz svake oblasti je bilo po 40-50 pitanja, tako da je izgubila smisao. Nisam skontala da li ces koristiti Likertovu skalu ili vec ponudjene odgovore. Tu ti je moj savet da uvek ostavis mogucnost ispisivanja odgovora (znam da je cimanje prilikom sredjivanja).



_____________________________

Zgodna nisam, ali nezgodna jesam

...and all I can do is try

clock-img

08.02.2010, 11:29

clock-img

Anoniman

Razumem skroz, al ako je u pitanju samo reklama, a ako dobro razumem ti ces se baviti reklamama za te proizvode a ne samim proizvodima, reklama moze da se svidi i muskarcu i zeni, nevezano za to sta se reklamira.
Reklame za pivo-ciljna grupa su muskarci, pa ja i dalje imam omiljene medju njima.
Reklame za sminku-mm ima favorite za najgoru reklamu u istoriji marketinga...
To ti lepo da presek, jer iako muskraci i zene to gledaju drugim ocima, ipak gledaju i jedni i drugi, i bitno je da se svidi svima.

clock-img

08.02.2010, 11:32

clock-img

Anoniman

Kada bih se uhvatila paste za zube, pitanja bi mogla biti uopštena:
- Koju pastu za zube koristite? (sa ponuđenim odgovorima)
- Kako ste saznali za tu pastu? (sa ponuđenim odgovorima)
- Da li ipak menjate nekada pastu i zašto? (sa ponuđenim odgovorima)

Međutim, to komplikuje analizu podataka, lakše bi bilo:
Koristim Blendamed pastu.  (pa zaokružiti tačno, delimično tačno, delimično netačno, netačno)