Evo teme za sve nas koji smo bili ili jesno navuceni na ovu igricu!
Da li ste ikada igrali? Koliko ste zavisni? Sta vam se najvise dopada?
The Sims 3
Posle pet godina na sceni, posle osam ekspanzija, deset stuff pack-ova, pet specijalnih izdanja, nekoliko spin-off naslova i konverzija za konzole, The Sims2 je odlučio da svoju ulogu prepusti novoj igri, revolucionarnom trećem delu, u čijoj izradi prvi put nije učestvovao originalni tvorac serijala, Maxis. Razvoj igre preuzeo je EA Play i umesto izmišljanja tople vode i zalaska u MMO žanr odlučio da nadogradi, unapredi i poboljša skoro sve aspekte popularnih Simsa. Kad se uzmu u obzir kvalitet, slava i prodajni rezultati prethodnih izdanja, krajnji rezultat i nije mogao da ispadne loš.
Standardno za Simse, igru počinjete kreacijom likova, odnosno porodice, ili izborom nekih od već postojećih. Zanimljivo je da igra analizira uslove života i karakteristike likova i tako vam daje indikator težine, pa ćete sa suprotstavljenim osobinama likova i siromašnim stanjem na bankovnom računu dobiti i veći izazov kojem treba dorasti. Što se tiče kreatora likova, on je u globalu doživeo osveženje pomoću nekoliko alata, veoma korisnih i jednostavnih za upotrebu. Reč je o naprednijem izboru palete boja i jasnijim opcijama za editovanje kontura lica. Nažalost, neki delovi, kao što je izbor frizura i odela, nisu bogati koliko se to i očekivalo, a videćete da to nije slučaj samo u kreatoru likova. Ali, o tome nešto kasnije, na redu je jedna od bitnih novosti trećeg dela - karakteristike likova.
Između šezdesetak osobina koje nam se nude, Simsi mogu izabrati pet po osobi. Osobine direktno utiču na navike, planove i ponašanje vaših likova, pa ih zato treba pažljivo birati. Na izboru su pozitivne osobine, kao što je prijateljski nastrojen lik, radoholičar ili ljubitelj prirode, zatim neutralne, kao što su onaj koji voli zabave, odsutan lik ili povučeni samac, ali i one negativne, kao što su lenština, kradljivac ili jednostavno zao lik. Kao što je već pomenuto, sve osobine direktno menjaju način na koji vaš lik deluje u svetu i, u skladu s tom, kako se drugi Simsi ponašaju prema njemu. I to je prva bitna promena u gameplay koja igru The Sims 3 vodi u pozitivnom smeru.
Kada stvorite ili izaberete porodicu s kojom nameravate da počnete svoju virtuelnu životnu priču i izgradite ili kupite kuću, počinje glavna igra i ubrzo na videlo izlazi još jedna bitna promena gameplay koncepta. Pred vama su dva grada - Sunset Valley i Riverview (od kojih je ovaj drugi besplatan za naknadni download svim registrovanim kupcima igre), ali ne u klasičnom obliku dosadašnjih Simsa, već u celosti, bez ikakvog load-inga. Svet oko vas sada je dinamičan i razvija se zajedno s vama. Kako vreme prolazi, menjaju se i ljudi u gradu, njihove životne priče teku istovremeno s vašom, a prava promena je činjenica da ovaj put možete da svoje Simse odvedete u grad bez straha od toga da će im to poremetiti raspored ili bioritam.
Vidljivo je da se u ovaj aspekt igre uložilo dosta truda, jer sve izgleda fluidno i jednostavno. Od sada u realnom vremenu možete posećivati prijatelje u gradu, javne ustanove i ostale objekte (plaže, jezera, ribnjake), a svoje Simse možete pratiti i na posao. Naravno, odlazak u grad ne svodi se samo na jednu naredbu, jer većinu posećenih mesta možete videti detaljno, zajedno sa svim objektima, likovima i njihovim pojedinostima. Srećom, fokus na vašu kuću omogućava da brzim naredbama vratite svoje likove kući, čak i ako oni trenutno nisu na ekranu.
Izlazak u grad s vremenom će postati neophodna stvar. Naime, Simsi su društvena bića i kao takvi za skoro sve svoje planove moraju da čuvaju harmoniju u životu. Ako žele da napreduju na poslu i zarade više novca, moraju da stvaraju nova prijateljstva i paze na raspoloženje, koje je ovaj put određeno takozvanim moodlet-ima. Dotični otkrivaju u kolikoj meri i na koji način pojedine životne situacije utiču na likove - da li osećaju bol, umor, stid i gađenje, ili opet, s druge strane, radost zbog novih prijateljstava, naučenih veština i slično. Sistem moodlet-a takođe je odrađen na zavidnom nivou i dobrodošao je u opštom pojednostavljivanju igre.
by Dragomir Vlajsević
Izvor Krstarica