cookie-img

Stranica koristi kolačiće

U cilju pružanja boljeg korisničkog iskustva, analize online upotrebe, sistema oglašavanja i funkcionalnosti. Nastavkom korišćenja smatra se da se slažete sa korišćenjem kolačića u navedene svrhe.

Dete više ne želi da ide na trening. Šta onda?

Dete se retko odlučuje za sviranje nekog instrumenta zato što je zaista fascinirano njime, retko se opredeljuje za košarku zato što ga zanima baš taj sport... Mnogo češće to radi zato što to rade druga deca, a ono oseća potrebu da pripada određenoj grupi.

Dete više ne želi da ide na trening. Šta onda?

Dete vas je nedeljama ubeđivalo da ga upišete na kurs stranog jezika, plivanje, tenis ili u muzičku školu, a sad odjednom čini sve kako bi izbeglo odlazak na čas ili trening. 


Ne dopada mi se više

Kad se opredeljivalo za određenu aktivnost, dete je mislilo da će vrlo brzo progovoriti engleski jezik kao da mu je maternji, zamišljalo je sebe kao šampiona u džudou ili plivanju ili kao virtuoza na violini. Ali ubrzo je shvatilo da se izuzetni rezultati u nekoj oblasti ne postižu preko noći. Suočeno sa stvarnošću, razočarano je i obeshrabreno.


Mišljenje stručnjaka: Objasnite mu da je upornost ključ uspeha, da se ništa ne postiže bez napora i da savladavanje određene veštine ili sticanje znanja zahtevaju određeno vreme. Podsetite ga da je slične probleme imao i njegov brat od tetke kad je bio u njegovim godinama, a danas igra za prvi tim, svira u školskom orkestru ili se dopisuje na engleskom sa prijateljima koje je upoznao preko interneta... Skrenite mu pažnju da će vremenom uvideti da napreduje, treba samo malo da se strpi. Pomozite mu da povrati samopouzdanje i stavite mu do znanja da ga podržavate u onome što radi. Ponudite se da odete sa njim na trening, da ga odvezete u muzičku školu, porazgovarajte sa trenerom/nastavnikom. Analizirajte ostvareni napredak, recite mu u čemu se on ogleda i ohrabrite ga da nastavi.


PROČITAJ JOŠ: Deca i slobodne aktivnosti - koliko je previše?

 

Umoran sam

Časovi/treninzi se održavaju kasno uveče i daleko od vaše kuće, pada kiša i hladno je, gradivo u drugom polugodištu je teže nego u prvom... Nije ni čudo što bi radije ostao kod kuće.


Mišljenje stručnjaka: U ovo doba godine mnoga deca zaista osećaju pojačan umor. To je možda povezano sa naglim rastom ili nagomilanim školskim obavezama... Porazgovarajte sa detetom, ali nemojte da otkazujete čas ako samo kašljuca - ukoliko je izgubilo volju koristiće svaku priliku da preskoči trening ili čas. Podsetite ga koje su njegove obaveze i odgovornosti. Mora da istraje i iz poštovanja prema profesoru i ostaloj deci iz grupe. Istovremeno, zapitajte se nema li dete previše obaveza. Na početku školske godine dete ponekad izabere previše aktivnosti. Dovoljno je da se ograniči na dve: jednu sportsku i jednu umetničku (ili učenje jednog jezika).


Nemam više društvo

Dete se retko odlučuje za sviranje nekog instrumenta zato što je zaista fascinirano njime, retko se opredeljuje za košarku zato što ga zanima baš taj sport... Mnogo češće to radi zato što to rade druga deca, a ono oseća potrebu da pripada određenoj grupi. Tako lako može da se desi da počne da se bavi aktivnošću koja mu uopšte ne odgovara. Ako je krenulo na neku aktivnost iz banalnih razloga, takvi će biti i razlozi zbog kojih će poželeti da je napusti.


Mišljenje stručnjaka: Možda se posvađao sa drugarom s kojim je krenuo na tenis ili na časove engleskog/violine? Njegov najbolji drug se ispisao? Navedite ga da vam kaže o čemu je reč i porazgovarajte sa trenerom/nastavnikom! Dete treba da shvati da uči da svira ili trenira zbog sebe, a ne zbog drugih. Ali, ako mu odabrana aktivnost ne odgovara, nemojte da insistirate da nastavi. Ipak, postavite određene uslove (od kojih ne smete da odustanete): do kraja godine neće moći da upiše neki drugi kurs ili da počne da trenira neki drugi sport. 

Izvor: Blic.rs


Poslednji tekstovi

article-img

Poslednje teme sa foruma

message-img