Didy
|
Mislila sam da je skroz nevažno ko ti je učiteljica sve dok nisam počela da radim u prosveti. Ušavši u zbornicu i prozborivši po koju sa svim učiteljicama, čuvši njihove stavove o životu, komentare o deci, još više o roditeljima, videvši kako znaju biti zajedljive, površne, spremne na spletke i razne igrice, shvatila sam sledeće - I te kako je bitno kakva je učiteljica i ko ti je učiteljica. Što neko napisa - Kad dođu u 5. razred tačno se vidi rad učiteljice. I ako se i u sledećoj generaciji ponovi isto, ne može biti slučajnost. Učiteljica je ta koja formira razred, povezuje decu da budu bliska, kolegijalna, da se druže i van škole, uvodi pravila, zahteva na poštovanju autoriteta, uči ih da budu kreativni... Tačno znam kad uđem kod petaka u kojem razredu ću provesti pola časa na smirivanju dece, a u kom razredu ću reći - Dobar dan! i početi sa radom. Na istom kontrolnom će u prvom odeljenju pola razreda dobiti 1, a u drugom pola razreda 5. Ako je kontrolni isti, ako sam ja isto radila u oba odeljenja, a ocene drastično različite, onda tu mora biti da je nešto do učiteljice. Imam sreću da sam neko vreme radila u školi u koju će da idu moja deca i da sam predavala u odeljenjima učiteljica kod kojih Stefan može ići. Ako me pitate koju odabrati, reći ću nijednu. Nemam mišljenja o njima kao osobama, ne zanima me njihov privatni život, ali ja procenjujem učiteljicu na osnovu njenog odeljenja. Prva je sva u fazonu "sve što je novo je super", sa decom je na "ti", "ćao", "cool" i slično, a njeni đaci su već u 4. osnovne bežali sa časova, nisu nosili knjige i sveske, postajali mali huligani... Ova druga je preterano stroga, tad je znala i da udari dete, zavrne mu uvo, stalno je urlala iz sveg glasa, deca u njenom odeljenju su toliko prestrašena da su se plašila da kažu i ono što znaju, moraš kleštima da im čupaš reči iz usta, prosto ne mogu da se opuste i da budu kreativna. Ako gledamo karakter mog deteta, u vrtiću je od onih poslušnijih, ne moraš da urlaš i da ga biješ da bi nešto uradio. Čak loše reaguje na bilo kakvu vrstu takvog pritiska, emotivan je vrlo, mislim da nema potrebe da ga učiteljica "uteruje u red", a s druge strane, mislim da bi se izgubio i kod ove prve, pogotovo što su njeni đaci vrlo agresivni, tuku se, pljuju, pojedinci maltretiraju ostalu decu, a ja njega nisam učila da na silu odgovara silom, u prevodu ne bi znao da se sam izbori (da se potuče, da vrati i sl.), a učiteljica nije dovoljan autoritet da spreči male siledžije. Hajd sad budi pametan... Na kraju će se opet svesti na stav koji sam imala i pre - Gde zapadne, tako će mu biti, samo što bi mene manje bolela glava kad ne bih znala koja kako radi.
_____________________________
Na pučini je mir... I mir će nas udaviti...
|