Didy -> RE: Tema za istresanje negativne energije - XI deo (19.2.2017 12:48:02)
|
Dijo, napisaću ti sa čime se ne slažem i ono što, po meni, najčešće dovodi do nesporazuma roditelj-učitelj/razredni starešina. Nemoj me pogrešno shvatiti, pokušavam da ti predstavim drugi ugao gledanja, nevezano sad za vašu učiteljicu: IZVORNA PORUKA: dijana1 RR a to da li ce da radi na casu morace malo da ga animira. Kuci hoce i moze da radi. Na času nemaš vremena da stalno animiraš neku decu. Možeš nekoliko puta da im priđeš i da nešto pokušaš, ali prosto nemaš vremena da se samo njima baviš. Imaš gradivo koje treba da pređeš, ima još dece u razredu kojoj treba da posvetiš pažnju. Drugo - to što on kod kuće hoće i može, to učiteljicu ne zanima. Nju zanima šta on hoće i može na času jer ona to evaluira. Najteže mi je da se objasnim s roditeljima kad dođu, pa kažu - Al on se kod kuće nikad tako ne ponaša. Ili - Kod kuće je sve znao kad sam ga proveravala, kako je dobio 3? U drugačijem okruženju se deca drugačije ponašaju. Ja kad idem kod Stefanove učiteljice, nikad ne stajem na njegovu stranu. I uvek joj kažem - Moram da pitam. Ja znam kakav je on kod kuće, ali ne znam kako se ponaša u školi u drugačijem okruženju. Znači moraš da pričaš s njim da u školi mora da radi, bez pogovora. Nemoj mu tražiti opravdanja - učiteljica ga ne animira, učiteljica je loša osoba i sl. Sve i da je tako, ne možeš da biješ njegove bitke. Nek se prilagodi. Kad ode u 5. razred, neće mu sigurno svi nastavnici odgovarati i neće ih sve voleti. Ali to ne znači da treba da bojkotuje rad na njihovim časovima. To mu je jedna dobra životna lekcija. Neće se nijedan nastavnik njemu prilagođavati kad ode u više razrede. Isto je tako i sa učiteljicom. Ona ima svoj princip. Možda ostaloj deci odgovara. Jesi li pričala s drugim roditeljima? IZVORNA PORUKA: dijana1 RR Didy ona mnogo galami na decu a Vuka to nervira i veruj mi da oseti da je pokvarena i zbog toga joj kontrira. Poznajem dete odlicno. Od prvog dana mu se nije svidela. Sve i da je ovo apsolutna istina, moraš da ga učiš da joj ne kontrira i da pričaš pozitivno o učiteljici uvek pred njim. On ne sme da oseti, a ni slučajno da čuje da ti misliš i pričaš ružno o njoj. Tako rušiš njen autoritet, njemu poručuješ da je učiteljica zla i loša i da ne treba da je sluša. Tako dobijaš kontra efekat - on neće tamo ništa da radi, a to je osnovni razlog i svrha njegovog odlaska u školu. Učiteljica ga ne može sama "privoleti" na školu. To mora ići timski. Možda je i presudniji stav u kući. I da je učiteljica najbolja, ako vi budete pričali ružno o njoj, on neće voleti ni školu ni učiteljicu jer tako roditelji kažu. Prirodno je da dete u tom uzrastu najviše veruje roditeljima. IZVORNA PORUKA: dijana1 RR Uciteljica stalno insistira da dodje tata i da svi zajedno razgovaramo. Ja nisam za to, jer smatram da moje dete nista ruzno nije uradilo u skoli da bi takav pritisak vrsila na njega. Ona ocekuje da muz, ona i ja sednemo i kritikujemo Vuka i objasnjavamo koliko je skola vazna. To nikako necu dozvoliti! Muz ne zeli da ide jer isto smatra da su ovo gluposti i losa organizacija uciteljice. Rekao je kada Vuk bude maltretirao decu, bacao klupe i stolice, bezao iz skole i pravio probleme e onda ce ici on u skolu, dokle god to sve bude na nivou ocena od 1-5 ja sam zaduzena za skolu. Ovo je, po meni, čisto nepoštovanje učiteljice. Ona uviđa da kod deteta ima neki "problem" i želi da ga rešite zajedno. Ovo i ja često radim - kad vidim da s jednim roditeljem ne mogu naći zajednički jezik, pozovem da dođe i drugi roditelj. Nije njen cilj ni motiv da kritikujete Vuka već da pronađete najbolje rešenje da se on oseća dobro u školi, a i sama si rekla da se ne oseća dobro. Kad (i ako) Vuk bude maltertirao drugu decu, onda je kasno da se bilo šta rešava. Najbolje je kad krene da se rešava sve u startu, nego da se čeka da eskalira. Mislim da treba da odete svi zajedno i da porazgovarate. Zbog vašeg deteta. Pitajte je kakve ona ima savete, šta je potrebno da radite s Vukom da bi se osećao prijatnije, da bi radio više u školi... Očigledno žena nešto primećuje, a ti negiraš to. Verovatno primećuje nešto dok je on tamo u okruženju, a ti kod kuće to ne vidiš jer se on kod kuće ne ponaša isto kao i u školi, a to se dešava vrlo često. To vam je zajedničko dete, smatram da oboje treba da budete podjednako uključeni u sva dešavanja u školi i uopšte. Znaš, ja sam jednom pomislila posle uzaludnih razgovora s roditeljima - Ma, šta me briga. Ako oni ne žele da pomognu svom detetu, što ja da se kidam zbog njega i njih. Ja ću da ga istrpim 4 godine, on će otići, a oni će se s njim patiti ceo život jer mu svašta dozvoljavaju i tolerišu i smatraju da je u redu nešto što ja kao razredni starešina i ostali nastavnici smatraju da nije (ovde ne mislim da je tvoj Vuk takav). IZVORNA PORUKA: dijana1 RR Pre par dana su Vuk i Helena digli klupu i nosali je napred-nazad korak- dva. Od toga je uciteljica haos napravila. Meni licno to nista nije problem i smatram da je to sve za decu. Ili npr. Majko zamislite Vuk je za vreme casa ustao i otisao do drugara da vidi kako on radi. Na to sve ja nemam komentar, pa sta ako je ustao i video..... Izvini, Dijo, ali ja bih isto ovako reagovala. On sad ide u školu već nekoliko meseci i treba da poštuje pravila ponašanja. Na šta bi ličio čas kad bi svi ustajali i šetali kad im je volja i gde im je volja? Ili premeštali klupe. Ako im je tolerisala u prvom polugodištu dok se malo ne priviknu, mislim da dalje ne može da im se toleriše. A ako njega ne opomene, onda će ostala deca dobiti poruku da je u redu da šetaju za vreme časa i da nose klupe po učionici i premeštaju gde oni žele. Možda sam bila previše oštra, ali tražila si moje mišljenje. A samo sam ti okrenula stvar iz drugog ugla da je sagledaš. Moj predlog ti je da probaš s učiteljicom da odeš na konstruktivan razgovor jer je to u interesu tvog deteta. Nemoj da ideš ljuta i da razmišljaš šta si joj sve prećutala. Nemoj da nastupaš svađalačkim tonom. Probaj da razgovor s njom pretvoriš u pronalaženje najboljeg rešenja za svoje dete. Nek ti to kao krajnji cilj bude uvek na umu. Znam kako se osećaš, ali probaj da potisneš sve loše o učiteljici i da pronađeš njene dobre strane. Što bi i ona trebala da pronađe u tvom i u svakom drugom detetu. I, molim te, nemoj ružno govoriti pred Vukom o njoj, tu je već pola posla propalo u startu.
|
|
|
|