Anoniman -> RE: Grafomotorika (11.10.2012 9:33:30)
|
Bio je juče roditeljski. Prvo polugodište uključuje 4 putovanja. 1. put u svemir 2. put u balonu 3. put po zemlji 4. put u zemlju Put u svemir su već odradili. Prvo su gledali slike raketa, diskutovali na temu gravitacije, na temu šta sve poneti u svemir (šta će im trebati), vežbali su slova ispisujući delove rakete, račinali su koliko im goriva treba (npr ako za sat vremena leta treba 1 tona goriva, koliko treba za 8 min i 45 sec - znači, uključeno je i poimanje vremena i matematika). Pravili su u dve grupe skicu rakete, pa se o tome debatovalo, i iz dve skice, napravljena je jedna raketa sa svim potrebštinama. Zatim su izradili raketu od kartonskih kutija, pravili su kompjutere, mlaznike, vatru... kroz to su učili geometrijska tela. Deca su bila raspoređena po strukama: laboranti, lekari i sl. Onda su leteli u svemir, i posmatrali Zemlju: većina zemlje je plava (voda), koje boje su zastupljene na kopnu i koja boja šta označava), da se Zemlja vrti oko svoje ose i oko Sunca... Nakon puta imali su novu debatu gde su izneli zaključke o putovanju, i na kraju je bila konferencija za štampu, kroz koju vežbaju govor i sklapanje proširenih rečenica. Čak su pre izrade rakete posetili E-gimnaziju gde im je jedan od profesora puštao filmiće o raketama, i diskutovao sa njima na ovu temu. Put u balonu će opet uključiti izradu balona (isti princip kao kod rakete). Zatim će dvoje biti u balonu, deo grupe će dobiti nemu kartu Zemlje, a deo popunjenu kartu (normalnu). Ovi iz balona će da navode gde se nalaze, i popunjavaće se nema karta. Pisaće se nazivi zemalja, lepiće se zastave. Učiće se osnovna obeležja određenih država. Put po zemlji obuhvata opet izradu vozila koje bi moglo ići po zemlji, pesku, vodi... Npr, prošlogodišnja grupa je od napred na vozilu imala sklanjač granja, sve u kontekstu ekologije (nećemo seći granje da bismo prošli, već ćemo ga samo skloniti). Put u zemlju će biti ustvari slojevi zemlje, od Zemljine kore, do jezgra. To je program za prvo polugodište. Usput, uz to će da rade grafomotoriku, da iscrtavaju kvačkice. Počeli su slova, učiće samo velika štampana ćirilična slova. Da li treba da znaju da čitaju? Ne nužno. Bitno je da prepoznaju slova, da znaju da ih imenuju, i da ih sa lakoćom precrtaju. U drugom polugodištu će se intenzivirati rad na kvačkicama i slovima, matematici. Sem toga treba da za dve nedelje mi roditelji smislimo kratko izlaganje o našim korenima. Npr, prošle godine su bosnaci donosili pite. Neki čovek je doneo nekog konjića, kao asocijacija na detinjstvo. Drugo što roditelji treba da urade, rok je NG, da se napiše priča o detetu (svom detetu) koja će dete predstaviti u pozitivnom svetlu, da ispadne pravi drug, ili pravi hrabriša... sve u svetu podizanja samopoštovanja i samopouzdanja. Negde u martu će vrtić posetiti pedagog OŠ Đorđe Natošević koji će roditeljima predočiti kako ide upis u školu. Takođe, negde u aprilu (ako sam dobro zapamtila) imaće posetu školskom času u već navedeoj školi. Biće ostavljeni tamo jedan školski čas, sa "pravim" đacima, da vide kako to izgleda. U maju će ići u Gučevo na 5-to dnevnu ekskurziju, školu u prirodi.
|
|
|
|